همکاری با دانشگاه بر تنوع بخشیدن به سبد نانومحصولات

تیروپاتی گرافیت (Tirupati Graphite) و دانشگاه موناش برای توسعه برنامه‌های تجاری‌سازی محصولات گرافن همکاری مشترکی را انجام می‌دهند. شیشیر پاددار، مدیر اجرایی تیروپاتی گرافیت می‌گوید: «موفقیت این همکاری تحقیقاتی مشترک، عرضه محصولات ما را بیشتر می‌کند.»

گرافیت تیروپاتی به تازگی اعلام کرده است که با دانشگاه موناش در استرالیا به‌منظور توسعه برنامه‌های تجاری برای طیف وسیعی از محصولات گرافن در بخش نانوکامپوزیت‌های پلیمری خام و بازیافت شده و همچنین محلول‌های سوسپانسیونی قرارداد همکاری منعقد کرده است.

براساس این توافق ۱۲ ماهه، این دو مجموعه روی بهبود خواص حرارتی‌، الکتریکی و مکانیکی پلیمرهای مختلف و آماده‌سازی سوسپانسیون برای توسعه طیف وسیعی از محصولات تجاری متمرکز خواهند بود. سوسپانسیون‌های گرافن را می‌توان به‌عنوان ورودی خام در پلیمرهای چندتایی و در تولید رنگ استفاده کرد.

این همکاری تحقیقات داخلی تیروپاتی را در زمینه مواد و کامپوزیت‌های پیشرفته تکمیل می‌کند که این کار با استفاده از قابلیت‌های گسترده دانشگاه موناش در زمینه نانوکامپوزیت‌های پلیمری و پلاستیکی و با توسعه هدفمند محصولات برای کاربردهای صنایع دفاعی، حمل و نقل و ساخت و ساز انجام می‌شود.

تیروپاتی تمام دارایی‌های معنوی حاصل از همکاری با موناش را برای استفاده در نشریات دانشگاهی و اهداف تحقیقاتی بیشتر در اختیار دارد.

شیشور پاددار، مدیر عامل تیروپاتی می‌گوید: «توسعه مواد جدید برای بهبود بهره‌وری انرژی، کاهش مصرف انرژی و مواد و افزایش طول عمر مواد معمولی، عامل مهمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش خطر تغییرات آب و هوایی است. از همکاری با موناش خوشحال می‌شویم که به ما این امکان را می‌دهد تا نانوکامپوزیت‌های پلیمری را به مجموعه مواد جدید خود اضافه کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم که این محصولات طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی بالقوه را به دنبال داشته باشد. با ایجاد قابلیت‌های تولید محصولات گرافنی در مقیاس قابل توجه کیلوگرم در روز، ما برنامه‌های توسعه‌ای خود را پیش می‌بریم و آماده می‌شویم تا تولید محصولات گرافنی را در مقیاس صنعتی افزایش دهیم. موفقیت این همکاری تحقیقاتی، عرضه محصول ما را که شامل طیف وسیعی از مواد گرافیتی خاص، گرافن و مواد پیشرفته است را افزایش می‌دهد و جریان‌های درآمد ما را نیز افزایش داده و تنوع می‌بخشد.»

شرکت تیروپاتی در ماداگاسکار و هند پروژه‌های گرافیت و گرافن دارد. تیروپاتی گرافیت به تازگی اعلام کرده که یک ترکیب گرافن آلومینیوم (Al-Gr) جدیدی را توسعه داده است که از نظر خاصیت رسانایی و مقاومت نسبت به آلومینیوم به‌طور قابل توجهی بالاتر است و می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای مس استفاده شود. این شرکت تولیدکننده گرافن و متخصص در حوزه گرافیت گفت که با همکاری دیگر شرکت‌ها، به دنبال استفاده بالقوه از این کامپوزیت در جایگزینی مس در سیستم‌های حرارتی، نیروگاهی و پیشرانه است، کامپوزیتی که مزایای زیست محیطی قابل توجهی را به‌ دلیل کاهش وزن فراهم می‌کند.