تورصنعتی مجازی: بازدید از شرکت امین آسیا فناور پارس، ۲۱ مهر

لایو تور صنعتی، روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه، رأس ساعت ۱۱ صبح، با موضوع بازدید مجازی از شرکت امین آسیا فناور پارس (تولیدکننده تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط با فناوری نانو) و با راهبری خانم مهندس مریم قره‌قانی، مدیر تحقیق و توسعه آزمایشگاه شرکت امین آسیا فناور پارس، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که شرکت امین آسیا فناور پارس در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنایع نفت، نیروگاهی و آزمایشگاهی فعالیت می‌نماید. عمده زمینه فعالیت شرکت شامل موارد ذیل است:

– طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مانند: آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای، توربو میکسر و…

– طراحی و ساخت راکتورها و مخازن تحت فشار

– طراحی، ساخت و تعمیر مبدل‌های حرارتی

– ساخت قطعات صنعتی از آلیاژهای استراتژیک مانند پایه نیکل، کبالت و تیتانیوم

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه‌ای و عموم علاقمندان حوزه‌های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این تور صنعتی و بازدید مجازی، بصورت رایگان شرکت نمایند و ضمن اطلاع از فرایند طراحی و ساخت تجهیزات مبتنی بر نانو (آسیاب، میکسر و راکتور)، به طرح پرسش‌ها از راهبر تور در مجموعه صنعتی و بیان نقطه نظرات خود در لایوتور حاضر بپردازند.

یکی از مهمترین روش‌های فرآوری مواد پودری روش آسیاب‌کاری می‌باشد، که کاربردهای فراوانی نیز در صنایع مختلف پیدا کرده است. با استفاده از دستگاه‌های ساخت شرکت امین آسیا فناور پارس، می‌توان علاوه بر آسیاب‌کاری، فرآیندهای دیگر نظیر آلیاژسازی مکانیکی را نیز انجام داد. همچنین می‌توان ابعاد ذرات را دستخوش تغییر کرد. بدین منظور تاکنون آسیاب‌های مختلفی با مکانیزم‌های متفاوت در این شرکت ساخته شده‌اند. به‌عنوان مثال آسیاب بلوطی (میکسر میل) تولیدی این شرکت، برای پودر کردن مواد ترد، سخت و همچنین مواد فیبری و نرم در حد میکرون و نانومتر استفاده می‌شود. و یا از آسیاب بید میل تولیدی این شرکت، برای آسیاب کردن مواد در حالت مرطوب و یا ذرات جامد معلق در مایع (سوسپانسیون) تا حد میکرون و نانومتر استفاده می‌شود.

شایان ذکر است که سلسله برنامه‌های تورصنعتی مجازی در بستر اینستاگرام و بصورت زنده و رایگان (لایو تور صنعتی)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، و با هدف معرفی توانمندی‌ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران در این حوزه، و ایجاد فضای زنده پرسش و پاسخ با مدیران صنعتی و نانوفناوران، به اجرا گذاشته می‌شود.