رونمایی از باتری که بعد از یخ‌زدن هم خوب کار می‌کند!

شرکت یدیا باتری گرافنی ساخته است که بعد از انجماد کامل و یخ‌زدایی مجدد، می‌تواند به خوبی کار کند. این باتری برای استفاده در دوچرخه‌های برقی ساخته شده‌ است.

یدیا (Yadea)، برجسته‌ترین برند دوچرخه برقی جهان، در رویدادی در ۲۳ سپتامبر در Wuxi، تعدادی از محصولات و نوآوری‌های روز دنیا را رونمایی کرد. از جمله دستاوردهای نمایش داده شده می‌توان به باتری گرافنی Graphene 3.0 Battery اشاره کرد که نشان می‌دهد چگونه این شرکت همچنان از نقاط قوت خود برای پیشرفت فناوری دوچرخه برقی استفاده می‌کند.

شیفو وی، مهندس ارشد بخش تحقیق و توسعه Yadea، می‌گوید: «فناوری‌ها و محصول جدید منتشر شده توسط یدیا نقطه عطفی در تحقیقات و توسعه مستمر ما است و همچنین یک نمونه قدرتمند از موقعیت رهبری ما در پیشرفت فناوری صنعتی است. یدیا همیشه رضایت مصرف‌کنندگان را به‌عنوان هدف نهایی تحقیق و توسعه در نظر گرفته است. وی گفت: «Graphene 3.0 Battery چیزی است که ما به‌خصوص برای کسانی که در مورد استقامت باتری در زمستان نگران هستند، ساخته‌ایم.»

این باتری دارای مقاومت در برابر درجه حرارت بسیار پایین بوده، ظرفیت باتری و دوام بسیار بالایی دارد. این شرکت الکترولیت ضدیخ را به باتری اضافه کرده است که می‌تواند به‌طور پویا با شرایط مختلف محیطی سازگار شود، دمای باتری را تنظیم کرده و اطمینان حاصل کند که مسافت پیموده شده خودروهای برقی در زمستان کاهش نمی‌یابد. در عین حال، این باتری در برابر درجه حرارت شدید مقاوم است و می‌تواند دامنه دمایی بین منفی۲۰ تا ۵۵ درجه سانتی‌گراد را تحمل کند.

برای نشان دادن ویژگی مقاومت این باتری در دمای فوق‌العاده پایین، مسئولان این شرکت این باتری را ۷۲ ساعت قبل از رویداد، در یخ منجمد کردند. در طول رویداد، یخ شکسته شد و باتری برداشته شد، سپس روی دوچرخه نصب شد. با وجود یخ زدگی، دوچرخه برقی به خوبی کار می‌کرد.

در مقایسه با باتری‌های معمولی سرب-اسیدی، ظرفیت Graphene 3.0 Battery بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بهبود یافته است. این باتری با استفاده از مواد اولیه جدیدی ساخته شده‌است که می‌تواند تا ۱۰۰۰ بار شارژ و تخلیه شود. می‌توان عمر باتری را تا سه برابر بیشتر از سایر باتری‌های معمولی افزایش داد و دوام آن را حفظ کرد.

در این رویداد، یدیا همچنین از Champion Series 2.0 E8 جدید رونمایی کرد که مجهز به Graphene 3.0 Battery بوده و برد آن حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

یدیا یک شرکت پیشرو در توسعه و تولید وسایل نقلیه دوچرخه‌ برقی از جمله موتورسیکلت‌های برقی است. این شرکت محصولات خود را به ۵۰ میلیون کاربر در بیش از ۸۰ کشور جهان فروخته است و دارای شبکه‌ای از ۳۵۰۰۰+ خرده فروش در سراسر جهان است. فروش محصولات Yadea به صرفه‌جویی ۹٫۰۷ میلیون تن بنزین و حذف ۳۱٫۰۶ میلیون تن CO2، معادل کاشت ۳۱٫۰۶ میلیارد درخت، کمک کرده است.