به اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها برای تولید انبوه باتری‌های نانویی

شرکت تایوانی فاکسکون قصد دارد به تولید انبوه باتری گرافنی شرکت اپیر کمک کند. قابلیت‌های توسعه و تولید شرکت فاکسکون می‌تواند به تولید انبوه این باتری‌ها کمک شایانی کند.

براساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده‌ است، شرکت فاکسکون (Foxconn) به توسعه فناوری باتری گرافن شرکت اپیر (Appear) کمک می‌کند. پیش از این شرکت فاکسکون برای نوکیا حسگر گرافنی تولید کرده بود.

شرکت فاکسکون با شرکت اپیر توافقنامه‌ای را امضا کرده است تا فناوری باتری گرافنی شارژ سریع شرکت اپیر را برای محصولات مصرفی و خودروهای برقی را به تولید انبوه برساند.

این دو شرکت قرار است در این حوزه با هم همکاری کرده و در این میان شرکت فاکسکون قابلیت‌های تولید و توسعه محصول هوشمند خود را به اشتراک گذاشته در حالی که شرکت اپیر فناوری باتری و IP را ارائه می‌دهد.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد فناوری باتری گرافن شرکت اپیر در دست نیست، اما این شرکت در سایت خود چند محصول پاور بانک را که در آن‌ها از گرافن استفاده شده‌ است را فهرست کرده است.

همان‌طور که ذکر شد، شرکت فاکسکون پیش از این نیز وارد همکاری‌های دو جانبه برای تولید محصول شده بود. چند سال قبل شرکت نوکیا حسگر حساس گرافنی روی تلفن‌های هوشمند خود نصب کرد. این حسگرها توسط شرکت تایوانی فاکسکون ساخته شده بود. شرکت نوکیا از چنین حسگرهایی در تلفن‌های همراه خود استفاده کرده بود تا کیفیت تصاویر گرفته شده در شب یا روز را افزایش دهد. این حسگرها می‌توانستند استاندارد تصویربرداری را در صنعت تلفن همراه بهبود دهند. این دو تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید بودند و قابلیت تصویربرداری HD را داشتند. قابلیت ضدآب و ضدغبار از ویژگی‌های دیگر این دو تلفن همراه بود که بخشی از حسگرها آن‌ها توسط شرکت فاکسکون و با کمک فناوری‌ نانو ساخته شده بود.