اخذ گواهینامه ایزو برای ساخت قطعات تجهیزات پزشکی با گرافن

شرکت گرافنا (Graphenea) گواهینامه ISO 13485 برای ساخت قطعات تجهیزات پزشکی را دریافت کرده است. این گواهینامه مربوط به خط تولید GFET و خدمات ریخته‌گری گرافن است.

استاندارد ISO گواهی مهمی برای تجاری‌سازی کاربردهای پزشکی گرافن، به ویژه حسگرهای زیستی غیرقابل کاشت است. شرکت گرافنا برای کل زنجیره فرآیند، از جمله مواد خام، طراحی، توسعه، ساخت و فروش، گواهینامه ایزو را دریافت کرد. این گواهی همچنین در مورد امکانات، مدیریت کیفیت، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده‌ها اعمال می‌شود. گواهی ISO پس از ممیزی مستقل توسط SGS صادر شده است.

این گواهی‌نامه یک گام مهم در مسیر توسعه فناوری و کسب و کار برای پیشبرد کاربردهای تجاری GFET است. این گواهی‌نامه که برای «طراحی، توسعه، ساخت و فروش حسگرهای زیستی مبتنی بر فناوری گرافن به عنوان جزئی از دستگاه تشخیصی فعال غیرقابل کاشت» به دست آمده است، اهرم قابل توجهی برای حمایت از مشتریان در حال توسعه دستگاه‌های تشخیصی و پزشکی است.

شرکت گرافنا علاوه بر حوزه زیست‌حسگر، سوسپانسیون حاوی اکسید گرافن (GO) به‌صورت سفارشی برای مشتریان تولید و عرضه می‌کند. این محصول فرصتی برای محققان فراهم می‌کند تا اکسید گرافن را در حلال و در غلظت سازگار با کاربرد مورد نظر خود دریافت کنند. همچنین این شرکت امکان تولید ترانزیستورهای اثرمیدان با استفاده از گرافن را دارد و در حال حاضر چند نوع از این ترانزیستورها را تولید می‌کند. از جمله این ترانزیستورها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

GFET S1X: ترانزیستوری است که برای اهداف عمومی در نظر گرفته می‌شود، مانند سنجش گاز، سنجش میدان مغناطیسی، آزمایش‌های انتقال کوانتومی، اپتوالکترونیک و غیره.

GFET S2X: ترانزیستورهایی هستند که برای محیط‌های مایع اختصاص داده شده‌اند و برای حسگر زیستی مناسب هستند.

GOFET: در این ترانزیستورها لایه فعال گرافن اکسید (GO) استفاده شده‌ است. گروه‌های عاملی موجود در GO ممکن است برای برنامه‌های کاربردی خاصی مفید باشد و به خوبی از قابلیت‌های حسگری عالی GO در آن بهره‌برداری شود.

این شرکت دارای یک پلتفورم عالی برای ساخت سریع محصول، در مقیاس آزمایشگاهی یا حتی حجم انبوه است. کاربران می‌توانند به‌طور چشمگیری توسعه دستگاه/محصولات خود را با این پلتفورم تسریع کنند. شرکت گرافنا در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گرافن در جهان شناخته می‌شود.