عرضه افزودنی‌های نانویی برای مواد ترموپلاستیک و کامپوزیت

نانوپلاکت‌های گرافنی (GNP) و پیش‌سازهای گرافنی (GP) شرکت نئوگراف (NeoGraf) دامنه نسل بعدی مواد گرافنی این شرکت را گسترش می‌دهند، موادی که در حوزه ترموپلاستیک و کامپوزیت کاربرد دارد.

این دو افزودنی با کارایی بالا، گستره مواد گرافنی نسل بعدی نئوگراف را توسعه‌ می‌دهد شرکتی که سازنده محصولات پودری و ورق گرافیتی طبیعی و مصنوعی با کارایی بالا است. طبق گزارش‌ها، هر دو نانوپلاکت گرافن جدید و پیش‌سازهای گرافن (GP) استحکام مکانیکی، رسانایی الکتریکی و خواص حرارتی ترموست‌ها و ترموپلاستیک‌هایی مانند PP، نایلون‌ها، HDPE، LDPE، LLDPE، EPS و XPS، PVC و PET را افزایش می‌دهد. این افزودنی‌های پیشرفته را می‌توان در طیف وسیعی از کاربردهای پلاستیکی از جمله پرکننده‌های رسانای الکتریکی برای پلاستیک‌های تخلیه الکترواستاتیکی (ESD) در الکترونیک خودرو و هوافضا استفاده کرد. همچنین از آن می‌توان به‌عنوان افزودنی‌ مقاوم در برابر حرارت برای اجزای پلاستیکی، محفظه‌های پمپ آب و درپوش‌ها استفاده نمود.

GNPها نانوپلاکت‌های گرافنی بسیار نازک و چندلایه هستند. گرافن یک لایه منفرد از اتم‌های کربن است که در یک ماتریس شش ضلعی قرار گرفته‌اند که استحکام بالایی دارد، بسیار نازک است و بالاترین رسانایی الکتریکی و حرارتی را ارائه می‌دهد. GPها محصولات گرافیتی هستند که به طور خاص به عنوان یک ماده خام برای تولید کارآمد محصولات گرافن با حجم بالا طراحی شده‌اند.

این مواد جدید گرافنی می‌توانند چقرمگی پلاستیک را تا ۲٫۵ برابر بدون افزایش قابل توجه وزن افزایش دهند، در حالی‌که بارگیری به اندازه نیم درصد وزنی می‌تواند استحکام کششی را تا ۱۵ درصد یا بیشتر افزایش دهد. بارگیری گرافن تا ۱۵ درصد می‌تواند رسانایی حرارتی را دو برابر کند و رسانایی الکتریکی پلاستیک‌ها را به محدوده ضدالکتریسیته ساکن و اتلاف ساکن وارد کند. در فرمولاسیون‌های کامپوزیتی، بارگیری کمتر از ۵ درصد وزنی گرافن می‌تواند استحکام را تا ۴۰ درصد افزایش دهد، سفتی را تا ۲۰ درصد بهبود بخشد و مقاومت ضربه را تا ۸۰ درصد افزایش دهد. گرافن همچنین می تواند مقاومت حرارتی کامپوزیت‌ها را بهبود بخشد و نویز را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

راه‌اندازی خط Graf-X یک حرکت تحول آفرین برای شرکت نئوگراف است که بیش از ۱۴۰ سال رهبری محصول و نوآوری در صنعت کربن و گرافیت را دارد. جان تیلور از مدیران این شرکت گفت: «ما در حال استفاده از قابلیت‌های رو به رشد خود در بخش تولید و توسعه برنامه‌های کاربردی هستیم تا گرافن را از آزمایشگاه به موفقیت تجاری در مقیاس بزرگ برسانیم. نئوگراف یک تامین‌کننده محصولات گرافنی کاملاً یکپارچه با ظرفیت GNP بیش از ۷۱٫۷ میلیون پوند و ظرفیت GP تقریباً ۲٫۸ میلیون پوند در تأسیسات خود در لیک وود، اوهایو است.