راه‌اندازی کارخانه تولید باتری گرافن-آلومینیوم-یون

گروه تولید گرافن استرالیا (GMG) ساخت کارخانه تولید آزمایشی باتری گرافن-آلومینیوم-یون را آغاز کرد. این شرکت تجهیزاتی را برای تولید نمونه‌های اولیه باتری G+AI در قالب باتری بسته‌ای و همچنین فرمت سکه‌ای خریداری کرده است.

ساخت و ساز کارخانه تولید باتری با راه‌اندازی تاسیساتی در نوامبر ۲۰۲۱ شروع شده است.  این کارخانه و تاسیسات تولید جدید در بریزبن قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، گروه تولید گرافن استرالیا سرمایه‌گذاری نیز انجام داده تا به این کارخانه تولید باتری اجازه دهد علاوه بر فرمت سلول سکه‌ای که قبلاً اعلام شده بود، باتری‌هایی در فرمت بسته‌ای‌ تولید کند. با این کار امکان همکاری زودهنگام با برخی از مشتریان بالقوه GMG فراهم می‌شود. سلول‌های کیسه‌ای معمولاً در وسایل الکترونیکی شخصی مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و همچنین در وسایل نقلیه الکتریکی و باتری‌های ذخیره‌سازی شبکه استفاده می‌شوند. انتظار نمی‌رود درآمد حاصل از کارخانه تولید آزمایشی باتری قابل توجه باشد.

تولید آزمایشی یک نمونه اولیه باتری سلول سکه‌ای قبل از پایان سال ۲۰۲۱ و نمونه اولیه باتری بسته‌ای قبل از پایان سال ۲۰۲۲ هدف‌گذاری شده است.

این شرکت علاوه بر قابلیت شارژ سریع، وعده می‌دهد که یک سلول باتری قادر خواهد بود سه برابر بیشتر از بهترین سلول‌های مبتنی بر آلومینیوم انرژی ذخیره کند. گفته می‌شود که به لطف «مواد پایه پایدار»، این باتری‌ها پایدارتر و بازیافت آن‌ها آسان‌تر است. همچنین گفته می‌شود که باتری‌های سکه‌ای سه برابر بیشتر از نسخه‌های یون لیتیوم دوام داشته و تا ۳۰۰۰ چرخه شارژ/دشارژ را تحمل می‌کنند.

کریگ نیکول، مدیر عامل GMG، اظهار داشت: «ما هیجان زده هستیم که به زودی قادر به توسعه، تولید و آزمایش باتری‌های بسته‌ای و سکه‌ای G+AI خودمان با همکاری مستمر با دانشگاه کوئینزلند هستیم. این کار به ما این امکان را می‌دهد که به‌طور بالقوه توسعه باتری‌های G+AI خود را تسریع کنیم، با مشتریان آینده‌مان کار کنیم و تخصص داخلی خود را بیشتر ارتقاء دهیم. دفتر مرکزی جدید ما در بریزبن استرالیا، GMG را قادر می‌سازد تا تولید گرافن و دیگر مواد ما تسریع شده و کارایی کلی ما را تا حد زیادی افزایش دهد.»

GMG برای توسعه این فناوری از همکاری دانشگاه کوئینزلند استفاده می‌کند. این پروژه می‌تواند مزایای زیادی در زمینه ذخیره انرژی به همراه داشته باشد. قابلیت بازیافت فعلی باتری‌ها به‌دلیل خواص شیمیایی آن بسیار مشکل‌ساز است و باتری‌های مستعمل یک نگرانی بزرگ و چشمگیر از نظر ایمنی و بهداشتی در محیط‌زیست است. این پروژه یک نمونه عالی از همکاری دانشگاه و صنعت است. به گفته مسئولان این شرکت، باتری یون آلومینیوم با الکترودهای گرافن می‌تواند بازار باتری‌های قابل شارژ موجود را در اختیار بگیرد. در تولید باتری‌های یون لیتیوم مواد شیمیایی ویژه‌ای استفاده می‌شود که می‌توانند به محیط‌زیست آسیب برسانند. این پروژه دارای پتانسیل واقعی برای ارائه گزینه مناسب‌تر و سازگار با محیط‌زیست در بازار است.