پنجمین دوره نانواستارت‌آپ، توسعه گفتمان فناوری با تربیت کارآفرینان دانشگاهی

نانواستارت‌آپ، برنامه حمایتی ذیل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در پنجمین دوره خود اقدام به پذیرش متقاضیان از میان شرکت‌کنندگان در دهمین مسابقه ملی فناوری نانو کرده است. هرساله طرح‌های فناورانه از ایده تا نمونه اولیه توسط حمایت‌های مادی و معنوی نانواستارت‌آپ راهبری شده و در نمایشگاه رونمایی از طرح‌های برگزیده نانواستارت‌آپ با هدف ارائه به مشتری و جذب سرمایه‌گذار ارائه می‌گردند.

مطابق با سند چشم‌انداز ده‌ساله دوم ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، برنامه نانواستارت‌آپ طی چند سال اخیر به حمایت از کسب و کارهای نانویی در ایران پرداخته است. نانواستارت‌آپ در واقع به‌دنبال حمایت مادی و معنوی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعدی است که به‌دنبال کارآفرینی، راه‌اندازی استارت‌آپ و حل چالش‌های موجود در کشور هستند.

مرحله اول دهمین مسابقه ملی فناوری نانو به‌صورت مجازی در تابستان ۱۴۰۰ برگزار شد. تمام افرادی که در این آزمون شرکت کردند، مجاز به ثبت‌نام اولیه در پنجمین دوره نانواستارت‌آپ هستند. این افراد لزوما در یکی از سه دسته ذیل قرار می‌گیرند:

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی دارای ایده در حوزه نانو

دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که تابه‌حال موفق به ساخت یک نمونه آزمایشگاهی (یا نمونه بالغ‌تر) از محصول خود (محصول باید نانویی باشد) شده‌اند.

دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی (دسته اول) که متولد ۱۳۷۵ و بعد از آن هستند، حائز شرایط ثبت‌نام در نانواستارت‌آپ می‌باشند. به‌منظور تعیین برگزیدگان، این افراد در دو بخش علمی و کارآفرینی رتبه‌بندی می‌شوند. نمره علمی افراد با توجه به نتیجه آزمون مرحله اول مسابقه ملی فناوری نانو تعیین می‌شود. نمره کارآفرینی با برگزاری آزمون کارآفرینی محاسبه می‌گردد. ۳۰ نفر اول، بلیط شرکت در کمپ کارآفرینی نانواستارت‌آپ را دریافت خواهند کرد. این کمپ به‌صورت حضوری و غیرحضوری در زمستان ۱۴۰۰ برگزار می‌گردد و برترین‌ها، گواهی قبولی در کمپ و جوایز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

متقاضیان دسته دوم و سوم نیز برای ثبت‌نام نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه و شرکت در آزمون‌های کارآفرینی اقدام خواهند کرد تا پس از پذیرش اولیه، با برگزاری جلسات مشاوره برای ارائه پیشنهاده‌ی پژوهشی در جلسه داوری حاضر شوند و پس از پذیرش نهایی از حمایت‌های مادی و معنوی برنامه برای دستیابی به نمونه اولیه کارآمد به منظور ارائه به مشتری یا سرمایه‌گذار بهره‌مند گردند.

حوزه‌های کاری برنامه شامل موارد زیر می‌باشد:

به منظور کسب اطلاعات بیشتر از راه‌های زیر با دبیرخانه نانواستارت‌آپ در تماس باشید:

سایت: https://nanostartup.ir/

اینستاگرام:  Instagram.com/NanoStartUp

کانال تلگرام: T.me/nanostartup

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۵۵۳۶۷۱

شماره همراه: ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۹۲