تجاری سازی ابزار میکروسیالی برای تشخیص زیست نشانگرهای مهم بدن

یکی از استارت‌آپ‌های ژاپنی که ابزار میکروسیالی برای پایش سلامت طراحی کرده با جذب سرمایه از چندین شرکت کره‌ای به‌دنبال تجاری‌سازی این ابزار است.

بیسو (Bisu)، یک استارت‌آپ حوزه سلامت دیجیتال مستقر در توکیو است که به مردم کمک می‌کند تا سلامتی و تندرستی خود را از طریق آزمایش‌های سریع در خانه بهبود بخشند.

این شرکت نوپا ۳.۲ میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری سرمایه‌گذار کره‌ای زیست‌فناوری QUAD و با مشارکت چند سرمایه‌گذار دیگر به دست آورد.

این بودجه به بیسو اجازه می‌دهد تا محصولی به نام Bisu Body Coach را به بازار برساند، یک “آزمایشگاه بهداشت خانگی” قابل حمل برای مشاوره شخصی در مورد تغذیه و شیوه زندگی که از طریق آزمایش ادرار و بزاق به شکلی آسان و دقیق می‌تواند اطلاعات مفیدی را به کاربر ارائه دهد.

Bisu Body Coach از یک بخش تست یکبار مصرف و یک بخش خوانش تشکیل شده است که با برنامه تلفن همراه همگام می‌شود. فناوری میکروسیالی “آزمایشگاه روی یک تراشه” مورد استفاده در این دستگاه، اندازه‌گیری قابل اعتماد، دقیق و خودکار را برای کاربر امکان‌پذیر می‌کند تا طیف گسترده‌ای از نشانگرهای زیستی را تنها در دو دقیقه مشخصه‌یابی کند. این برنامه در مورد شاخص‌های کلیدی تغذیه مانند هیدراتاسیون، مواد معدنی و ویتامین‌ها به کاربر بازخورد ارائه می‌کند و توصیه‌ها بر اساس اهداف کاربر، ترجیحات غذایی، فعالیت، خواب و وزن ارائه می‌دهد. این محصول در حال حاضر در مرحله توسعه بتا است.

بیسو همچنین با شرکت ASICS برای همکاری در در این حوزه به توافق رسید. بیسو و ASICS در نوآوری آینده با هدف ارتقای سلامت شخصی و عملکرد ورزشی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. سرمایه‌گذاری ASICS به دنبال پیروزی بیسو در رقابت استارت‌آپ انجمن صنعت ورزش و تناسب اندام آمریکا صورت گرفت، یکی از رویدادهای مهم این صنعت که بیش از ۱۰۰ مدیر ورزشی و تناسب اندام به‌عنوان داور در آن شرکت دارند.

دانیل مگز، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل بیسو می‌گوید: «این بودجه یک رای اعتماد از سوی گروهی از سرمایه‌گذاران است. ما خوشحالیم که همکاری خود را با ASICS اعلام می‌کنیم.»

ووجسیچ بولا یکی از بنیان‌گذاران بیسو می‌گوید: «ASICS اشتیاق ما را برای ساخت محصولات زیبا و در عین حال دقیق علمی با روحیه صنایع دستی ژاپنی دارد و در عین حال یک برند مدرن و شناخته شده در سطح جهانی است.»