توسعه کسب و کار نانویی برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید

انرژی نانوتک (Nanotech Energy) اعلام کرده است که قصد دارد یک پردیس ۵۱۷ هکتاری در مرکز صنعتی تاهو رنو در شهرستان استوری ایجاد کند. این کار فرصت‌های شغلی جدیدی برای این منطقه به ارمغان می‌آورد.

این شرکت سازنده باتری‌های گرافنی قصد دارد چندین ساختمان بزرگ در این پردیس ایجاد نماید. پیش‌بینی می‌شود که این پردیس جدید بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی را در طی پنج سال آینده ایجاد کند که شامل تعداد قابل توجهی از موقعیت‌های مهندسی و تحقیقاتی می‌شود. اولین ساختمان قرار است در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ افتتاح شود. برنامه توسعه این شرکت توسط سازمان توسعه اقتصادی غرب نوادا (EDAWN)، اعلام شد.

این تاسیسات با حجم بالا ظرفیت تولید شرکت انرژی نانوتک را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد تا باتری‌های غیرقابل اشتعال و سایر محصولات گرافنی، از جمله محافظ EMI (تداخل الکترومغناطیسی)، الکترودهای رسانای شفاف، جوهرهای رسانا، چسب‌ها و نانوسیم‌های نقره را در مقیاس بالا تولید کند. روش‌های محافظت EMI به‌طور رایج به فلز متکی هستند، که باعث افزایش وزن اضافه شده و همچنین قیمت نهایی را نیز افزایش می‌دهند. تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که مواد نانوکامپوزیتی مبتنی بر نانوساختار کربنی به‌دلیل وزن سبک، مقاومت بالا در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیری و مزایای فرآیندی، می‌توانند از محافظ فلزی معمولی پیشی بگیرند. علاوه‌بر این مزایا، رسانایی عالی گرافن موجب شده تا این ماده به گزینه‌ای مناسب برای چنین کاربردهایی تبدیل شود.

جک کاوانو، رئیس هیئت‌مدیره انرژی نانوتک گفت: «فناوری اختصاصی انرژی نانوتک می‌تواند بر چالش‌های ایمنی، ظرفیت ذخیره‌سازی محدود و سرعت شارژ باتری‌های سنتی لیتیوم یونی غلبه ‌کند. در تأسیسات جدید که در منطقه نوادای شمالی قرار است ساخته شود، محصولات مربوط به ذخیره‌سازی انرژی را تولید می‌کنیم که به تامین انرژی جهان کمک ‌کند.»

جک کاوانو افزود: «ما بیش از هفت سال را صرف ایجاد مصالح جدید برای بهبود ایمنی و ظرفیت ذخیره‌سازی باتری کرده‌ایم و اکنون وارد مرحله جدیدی از تولید در سطح صنعتی می‌شویم. ما خوشحالیم که سرمایه‌گذارانی داریم که فرصت‌های باورنکردنی ارائه شده توسط گرافن را می‌شناسد، علم را پذیرفته و دیدگاه ما را به اشتراک می‌گذارد.»

انرژی نانوتک یک شرکت خصوصی است که توسط صندوق سرمایه‌گذاری Multiverse و چند شرکت دیگر حمایت می‌شود که در سال ۲۰۱۴ توسط کاواناو تأسیس شده‌ است.

این شرکت به تازگی بودجه ۶۴ میلیون دلاری دریافت کرده که این سرمایه‌گذاری توسط بزرگترین شرکت خدمات مالی تایوان، Fubon Financial Holding Co رهبری می‌شود و مجموع سرمایه‌ای که تا به امروز توسط انرژی نانوتک جمع‌آوری شده به ۹۴.۹ میلیون دلار رسیده است.

مایک کازمیرسکی، رئیس و مدیر عامل EDAWN گفت: «گسترش شرکت انرژی نانوتک به نوادای شمالی یک تغییر بزرگ است که با ابتکارات توسعه اقتصادی و انرژی ما هماهنگ است و تعداد قابل توجهی از مشاغل مهندسی با درآمد بالا را برای جامعه ما به ارمغان می آورد. سرنوشت نسل‌های آینده به پیشرفت‌های فناورانه بستگی دارد که از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کنند و در محصولاتی که پتانسیل تأثیرگذاری و بهره‌مندی بر جنبه‌های بی‌شماری از زندگی ما را دارند، استفاده می‌شوند.»