تولید انبوه نانولوله‌های کربنی تک‌جداره برای صنعت نیمه‌هادی

یک شرکت کره‌ای در حال توسعه فناوری تولید نانولوله‌های کربنی تک‌جداره است که خواص نیمه‌هادی داشته و از آن می‌توان برای ساخت تراشه استفاده کرد.

شرکت کوربون (KORBON) در حال توسعه نانولوله‌های کربنی تک جداره است که یک ماده ضروری برای ساخت‌ محصولات نیمه هادی نسل بعدی است. شرکت سامسونگ با TSMC همکاری مشترکی انجام داده‌ تا به تولید انبوه  تراشه‌های نیمه هادی‌های ۳ نانومتری ادامه دهند چرا که اهمیت این مواد کارآمد انرژی در حال افزایش است.

شرکت کوربون در حال توسعه نانولوله‌های کربنی تک جداره‌ای است که دارای خواص نیمه هادی هستند با هدف جایگزینی سیلیکون، که یک ماده ضروری برای پردازشگرهای نیمه هادی ۳۳ نانومتری است. همچنین انتظار می‌رود شرکت کوربون با شرکت IBM نیز همکاری کند.

نانولوله‌های کربنی تک جداره به عنوان یک ماده کانال در تولید قطعات نیمه‌هادی توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. کانال‌ها عناصری هستند، که هنگام ساخت نیمه‌رساناها، به جریان اجازه عبور می‌دهند. سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای اعمال سیلیکون به عنوان مواد کانال دروازه همه جانبه (GAA) برای اجرای فرآیند ۳  نانومتری ظریف است.

شرکت‌های نیمه هادی در حال ایجاد تغییرات روی مواد در فرآیندهای نانومقیاس برای افزایش بهره‌وری انرژی هستند. در حال حاضر نانولوله‌های کربنی به‌عنوان ماده‌ای برای جایگزینی سیلیکون، توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند، اما تولید انبوه نانولوله‌های کربنی نیمه هادی دشوار است.

شرکت کوربون در حال برنامه‌ریزی برای تولید انبوه نانولوله‌های کربنی تک جداره است که بهترین عملکرد را در بین نانولوله‌ها دارد. شرکت کوربون تنها شرکت تولیدکننده نانولوله‌های کربنی تک جداره در کره‌جنوبی است.

نانولوله‌های دارای خواص فلزی از  نانولوله‌های کربنی تک جداره دارای خواص نیمه هادی و فلزی حذف می‌شوند و  نانولوله‌های کربنی تک‌جداره نیمه هادی خالص باقی می‌ماند. مشخص است که شرکت کوربون قصد دارد با تغییر روش سنتز مورد استفاده در ساخت CNT، توسعه  نانولوله‌های کربنی تک جداره را تقویت کند.

انتظار می‌رود شرکت کوربون با IBM، در زمینه نانولوله‌های کربنی تک جداره نیمه هادی همکاری کند. طبق گزارش‌ها، IBM در حال توسعه نانولوله‌های کربنی تک جداره‌ای است که جایگزین سیلیکون در فرآیندهای نانو نسل بعدی خواهند شد.