تجاری‌سازی آنتی‌بادی که همه گونه‌های کرونا را از بین می‌برد

توئیست بایوساینس (twist Bioscience)، به تازگی اعلام کرده که شرکت جدیدی به نام ریورال بیوتراپیوتیکس (Revelar Biotherapeutics)، را راه‌اندازی کرده است. این شرکت جدید قرار است توسعه و تجاری‌سازی یک آنتی بادی جدید را به عهده بگیرد، آنتی‌بادی که توسط توئیست بایوساینس کشف و بهینه‌سازی شده است.

این آنتی بادی جدید شرکت توئیست بایوساینس، می‌تواند تمام گونه‌های شناخته‌شده ویروس کرونا را در مطالعات پیش‌بالینی خنثی ‌کند.

گلن مارینا، مدیر عامل شرکت ریورال بیوتراپیوتیکس، گفت: «توئیست بایوساینس با تکیه بر داده‌های یک مقاله منتشر شده در Science، این آنتی‌بادی را بهینه کرد که همه گونه‌های نگران‌کننده کرونا را خنثی می‌کند. ما مشتاقانه منتظر تکمیل توسعه پیش بالینی و دریافت مجوز برای تجاری‌سازی این فناوری هستیم.»

ریورال بیوتراپیوتیکس به دنبال ترکیب توسعه بالینی و قابلیت‌های تجاری‌سازی خود با پلت‌فرم فناوری منحصربه‌فرد و نوآورانه توئیست بایوساینس است، تا کلاس‌های هدف جدید را باز کند و کشف و ارائه آنتی‌بادی‌های درمانی دگرگون‌کننده را برای رفع نیازهای برآورده‌نشده بیماران سرعت بخشد.

امیلی لپروست، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت توئیست بایوساینس اظهار داشت: «در راه اندازی ریورال بیوتراپیوتیکس، ما یک تیم رهبری اجرایی مجرب با سابقه اثبات شده را گرد هم آوردیم. پتانسیل‌های درمانی آنتی‌بادی این تراکنش به توئیست بایوساینس اجازه می‌دهد تا در پیشرفت سریع آنتی‌بادی‌های درمانی مشارکت کند و در عین حال بر فرصت‌های فعلی ما در کسب‌وکار اصلی‌مان و همچنین بخش‌های مربوط به DNA تمرکز کند. ما مشتاقانه منتظریم تا اولین آنتی‌بادی کشف شده توسط توئیست بایوساینس در سال ۲۰۲۲ وارد مطالعات بالینی شود.»

دیوید شیر، رئیس هیئت‌مدیره ریورال بیوتراپیوتیکس اظهار داشت: «به موازات توسعه آنتی‌بادی برای درمان SARS-CoV-2، ما قصد داریم با استفاده از پلت فرم قوی کشف و بهینه‌سازی آنتی بادی توئیست بایوساینس، خط تولیدی از محصولات درمانی جدید بسازیم. توانایی برای شناسایی آنتی‌بادی‌های تک دامنه و چند عملکردی همراه با تخصص توسعه گسترده تیم ریورال بیوتراپیوتیکس، زمینه را برای حرکت دادن قطار توسعه در مسیر ارائه روش‌های درمانی جدید فراهم می‌کند.»

توئیست بایوساینس مجوزی به ریورال بیوتراپیوتیکس برای توسعه انحصاری این آنتی‌بادی به همراه یک سری ترکیبات پشتیبان برای درمان بالقوه SARS-CoV-2 اعطا کرده است. توئیست بایوساینس ممکن است برای دستیابی به نقاط عطف توسعه کلیدی، نظارتی و تجاری، و همچنین حق امتیاز تک رقمی در هر فروش خالص آتی، مبالغیدر حد ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کند. علاوه بر این، ریورال بیوتراپیوتیکس ممکن است تا پنج داروی آنتی‌بادی اضافی را طی چهار سال آینده توسعه دهد، که هر کدام مشمول پرداخت‌های اولیه و حق امتیاز اضافی به توئیست بایوساینس خواهند بود.

توئیست بایوساینس متعهد شده است که بر اساس پیشرفت ریورال بیوتراپیوتیکس در توسعه آنتی‌بادی برای ساخت داروهای آنتی‌بادی اضافی، تا سقف ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

تیم مدیریت ریورال بیوتراپیوتیکس دارای تخصص عمیق و سابقه گسترده در زمینه توسعه بالینی با کیفیت بالا، امور نظارتی، CMC، توسعه کسب و کار و همکاری با شرکت‌های دارویی پیشرو جهانی است. حوزه‌های درمانی مورد علاقه این شرکت شامل انکولوژی، اختلالات خودایمنی و بیماری‌های عفونی است.

توئیست بایوساینس یک شرکت زیست‌شناسی و ژنومیک مصنوعی پیشرو و به سرعت در حال رشد است که یک پلتفرم انقلابی در حوزه سنتز DNA برای صنعتی کردن مهندسی زیست‌شناسی توسعه داده است. هسته این پلت فرم یک فناوری اختصاصی است که روش جدیدی برای ساخت DNA مصنوعی با “نوشتن” DNA روی یک تراشه سیلیکونی ارائه می‌کند.