همکاری دو شرکت برای تولید لباس‌های نانویی

شرکت سوپردرای (Superdry) همکاری مشترکی با گروه مواد پیشرفته ورسارین (Versarien) آغاز کرده تا لباس‌هایی تقویت شده با گرافن بسازد.

مدتی است که ورسارین یک قرارداد همکاری تجاری با DKH Retail Limited امضا کرده است، شرکتی که زیرمجموعه برند مد سوپردرای بوده و کار توزیع محصولات این برند را انجام می‌دهد. هدف از این قرارداد تولید لباس‌های تقویت شده با گرافن اعلام شده است.

از طریق این مشارکت، سوپردرای با استفاده از فناوری GRAPHENE-WEARTM شرکت ورسارین، با هدف وارد کردن ویژگی‌های مدیریت حرارتی و رطوبت گرافن به لباس‌های خود، در تولید لباس‌های تقویت‌شده با گرافن پیشگام خواهد بود.

سوپردرای معتقد است که استفاده از فناوری گرافن ورسارین منجر به تولید محصولاتی با عملکرد بهبود یافته و طول عمر بالا می‌شود و اثرات زیست‌محیطی کمتری در ایجاد آن‌ها خواهد داشت و در عین حال نیاز به افزودن مواد در طول بازیافت را کاهش می‌دهد.

سوپردرای به دانشمندان و آزمایشگاه‌های ورسارین در منچستر و کمبریج دسترسی خواهد داشت. این شرکت گفته است که این کار مسیر توسعه پلتفرم نوآورانه برند سوپردرای را هموار می‌کند و به ورسارین این امکان را می‌دهد که  محصولات متفاوت از لباس‌های موجود در بازار ارائه کند.

نیل ریکتس، مدیر اجرایی ورسارین گفت: «ما خوشحالیم که سوپردرای به طور عمومی همکاری خود را اعلام کرده است. از زمانی که ما با سوپردرای شروع به کار کردیم، تعدادی نمونه اولیه از لباس‌های تقویت شده با گرافن تولید کردیم و تصمیم آن‌ها برای اعلام ادامه همکاری براساس نتایج به دست آمده از این محصولات اولیه بود که تایید کننده عملکرد بالا فناوری شرکت ورسارین است. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با سوپردرای هستیم تا این مجموعه‌ پوشاک نوآورانه را در اسرع وقت به بازار عرضه کنیم.»

چندی پیش، شرکت ورسارین موفق به دریافت وام ۵ میلیون پوندی از بنیاد نوآوری‌ بریتانیا شد. بنیاد نوآوری بریتانیا طی سه سال گذشته با اختصاص بودجه‌ای برای شرکت ورسارین از تولید گرافن در این شرکت حمایت کرده است. اختصاص این وام که در ابتدای جولای ۲۰۲۰ انجام شده، قرار است در تسهیل تولید مقادیر کافی گرافن توسط شرکت ورسارین به‌کار گرفته شود. وام‌های نوآوری که برای پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط بریتانیا اختصاص داده می‌شود، به‌دنبال توسعه محصولات، فرایندها یا خدمات جدید بهبود یافته است و همچنین پروژه‌های تحقیق و توسعه که در مراحل آخر کار خود هستند و هنوز به مقیاس تجاری‌سازی نرسیده‌اند، از این وام‌ها بهره‌مند می‌شوند.