توافق‌نامه‌ای برای توسعه و تولید انبوه نانوذرات دارویی

پارووس تراپیوتیکس (Parvus Therapeutics) اعلام کرد که با شرکت آردنا (Ardena) برای انتقال فناوری و تولید انبوه نوعی نانوذرات وارد همکاری مشترک شده است. آردنا یک سازمان توسعه و تولید تخصصی دارویی (CDMO) است.

پارووس تراپیوتیکس یک شرکت داروسازی زیستی است که در حال توسعه درمان‌های تنظیم‌کننده سیستم ایمنی مبتنی بر پلتفرم Navacim برای درمان بیماری‌های خودایمنی است که این کار با فعال کردن سلول‌های T تنظیم‌کننده خاص بیماری (Tregs) بدون ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی سیستم ایمنی انجام می‌شود.

پارووس تراپیوتیکس با آردنا، برای توسعه فرآیند، افزایش مقیاس و تولید GMP نانوذرات ™ Navacims قرارداد همکاری امضا کرده است. این نانوذرات یک بلوک ساختمانی کلیدی برای تمام پلت‌فرم‌های Navacim است.

بر اساس این توافق، آردنا نانوذرات اکسید آهن با پوشش پلیمری را که در تولید Navacim استفاده می‌شود، تولید خواهد کرد. این همکاری مشترک با آردنا شامل مهندسی نانوذرات موفق در مقیاسی مناسب برای تولید انبوه و تجاری‌سازی آن است. نانوذرات ساخته شده در آردنا توسط  پارووس تراپیوتیکس برای تولید Navacims برای تحقیق و توسعه استفاده می‌شود و برای مطالعات بالینی نیز استفاده خواهد شد.

پیتر استرامف، مدیرعامل شرکت پارووس تراپیوتیکس، اظهار داشت: «پارووس به توسعه این فناوری ادامه می‌دهد و شراکت با آردنا به پارووس امکان دسترسی به تخصص توسعه فرآیند و تولید در سطح جهانی را می‌دهد تا نانوذرات Navacims را با موفقیت کند.»

درباره™ Navacims

™ Navacims یک نانوداروی جدید بوده که برای درمان بیماری‌های خود ایمنی با تعدیل انتخابی پاسخ‌های سلولی خاص بیماری بدون آسیب رساندن به ایمنی طبیعی بدن، طراحی شده است. Navacimها به طور خاص سلول‌های T عامل بیماری‌زا را هدف قرار داده و سیگنالی را ارائه می‌دهند که سلول‌های T موثر را مجدداً برنامه‌ریزی می‌کند سلول‌های T تنظیم‌کننده خاص بیماری، تحمل ایمنی را برای مسدود کردن پاسخ‌های ایمنی نامطلوب به آنتی‌ژن‌ها القا می‌کنند، در حالی که نظارت و فعالیت طبیعی ایمنی را نیز حفظ می‌کنند.

Navacim، در شکل نهایی خود، یک مولکول نانوذره/پروتئین با فعالیت دارویی هدفمند هستند. Navacim ها با ترکیب دو جزء ساخته می‌شوند که هر کدام دارای سابقه‌ای در تولید دارو هستند و در درمان‌های تایید شده یافت می‌شوند. به طور خاص، دو بخش سازنده Navacims نانوذراتی هستند که از یک هسته اکسید آهن پوشیده شده با پلیمر و پروتئین‌های مجتمع سازگاری بافتی اصلی پپتید (pMHC) ساخته شده‌اند.

گروه آردنا  یک سازمان توسعه و تولید در سطح جهان است. آردنا به شرکت‌های داروسازی و زیست‌فناوری کمک می‌کند تا مولکول‌های ارزشمند خود را به بازار بیاورند. آردنا طیف گسترده‌ای از خدمات را از توسعه اولیه مواد دارویی تا فرم دوز نهایی ارائه می‌دهد، از جمله این خدمات می‌توان به توسعه و تولید مواد دارویی، توسعه و تولید محصولات دارویی، بسته بندی، برچسب زدن و عرضه محصولات دارویی اشاره کرد.