دریافت جایزه معتبر نانویی برای فناوری تشخیص طبی

یکی از فناوران شرکت کوانتریکس به‌دلیل ابداعات خود در حوزه نوعی نشانگر زیستی موفق به دریافت جایزه معتبر کابیلر شده است. این جایزه به کسانی اعطا می‌شود که در حوزه فناوری‌ نانو، نوآوری‌های تاثیرگذار ارائه کرده باشند.

شرکت کوانتریکس (Quanterix) یک شرکت فعال در حوزه نشانگرهای زیستی با هدف پیشرفت علم سلامت دقیق، است. این شرکت اعلام کرد که دیوید والت، مخترع فناوری Simoa®، جایزه کابیلر در علوم نانو و نانوپزشکی را از دانشگاه نورث وسترن دریافت کرده است. جایزه کابیلر که در سال ۲۰۱۵ توسط کارآفرین و فارغ التحصیل دانشگاه نورث وسترن، دیوید جی. کابیلر تأسیس شده، هر دو سال یک بار به دلایل شغلی در دستاوردهای برجسته در زمینه فناوری‌نانو و کاربرد آن در پزشکی و زیست شناسی اعطا می‌شود.

تیم شرکت کوانتریکس به خاطر دریافت جایزه معتبر کابیلر در علم نانو و نانوپزشکی به دیوید تبریک صمیمانه گفت. کوین هروسوفسکی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کوانتریکس، گفت: «تیم کوانتریکس تبریک صمیمانه به دیوید به خاطر دریافت جایزه معتبر کابیلر در علوم نانو و نانوپزشکی می‌گوید. به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر پلت‌فرم تشخیص نشانگر زیستی نوآورانه و فوق‌حساس Simoa شرکت کوانتریکس، ما مفتخریم که تأثیر گسترده و معنی‌دار کار دیوید را از نزدیک ببینیم. او پیشگام واقعی پزشکی مدرن و قهرمان جنبش سلامت دقیق است. ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم تعهد او به نوآوری‌های فناورانه چگونه به پیشرفت پزشکی ادامه خواهد داد.»

والت، از دانشکده پزشکی هاروارد و استاد آسیب‌شناسی در بیمارستان زنان و بریگهام، به‌خاطر کار دگرگون‌کننده‌اش در توسعه فناوری تشخیص آرایه تک مولکولی فوق‌حساس، که انقلابی در مسیر درمان سرطان و بیماری‌های عفونی ایجاد می‌کند، برنده این جایزه شناخته شد. والت همچنین نقش مهمی در توسعه پلتفرم ایمونواسی دیجیتال هسته‌ای Simoa®، و ایجاد آرایه DNA مبتنی بر میکرو چاه‌های شرکت ایلومینا داشته است.

دریافت کنندگان جوایز توسط یک کمیته انتخابی متشکل از کارشناسان مشهور و مستقل جهانی در فناوری نانو و کاربردهای آن در زمینه های پزشکی و زیست شناسی بررسی و انتخاب می‌شوند.

فناوری Simoa® شرکت کوانتریکس، با دادن ابزارهایی برای بررسی دقیق نشانگرهای زیستی حیاتی در غلظت‌های بسیار کم خون، روش تشخیص و درمان بیماری را تغییر می‌دهند.

این فناوری قابلیت تشخیص در کاربردهای مختلف در زمینه‌های اصلی درمانی از جمله نورولوژی، انکولوژی، قلب، التهاب و بیماری های عفونی را دارد. کوانتریکس از زمان توسعه اولیه خود، به نوآوری و گسترش Simoa® ادامه داده است.

فناوری کوانتریکس به گونه‌ای طراحی شده است که با تشخیص زود هنگام بیماری، بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر جمعیت برای نسل‌های آینده را امکان‌پذیر می‌سازد. این شرکت در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و در بیلریکا، ماساچوست واقع شده است.