نانوافزودنی که مصرف سوخت خودرو را کم می‌کند

یکی از شرکت‌های هندی موفق به تولید محصولی نانویی شده که علاوه‌بر کاهش مصرف سوخت خودرو می‌تواند عملکرد موتور را ارتقا داده و در عین حال موجب کاهش آلودگی هوا شود.

شرکت فیوچر دیزیکیر (Future Dizicare)، که در سال ۲۰۱۸ توسط ویجی ناگالا تأسیس شد، به‌دنبال تغییر زندگی مردم از طریق ارائه را‌ حل‌های نوآورانه و منحصر به‌فرد بود. در حال حاضر، این شرکت محصولاتی را با نام تجاری Carbon Antidote تولید می‌کنند که یک تقویت‌کننده سوخت است.

Carbon Antidote یک نوآوری موفقیت‌آمیز در دنیای خودرو بوده، که به افزایش نرخ احتراق سوخت در وسایل نقلیه کمک می‌کند. نرخ احتراق سوخت در دیزل تا ۴۰ درصد و بنزین تا ۶۰ درصد بوده است. با این حال، با فناوری‌ نانو شرکت فیوچر دیزیکیر، این شرکت نرخ احتراق بهبود یافته‌ای بین ۸۰ تا ۹۰ درصد ارائه می‌دهد. این محصول مشتریان را قادر می‌سازد تا چند مزیت را با هم به‌دست آورند. بهبود مسافت پیموده شده خودرو ۲۰ تا ۵۰ درصد، افزایش گشتاور تا ۴۰ درصد و کاهش آلودگی ۸۰ تا ۹۰ درصد ماحصل استفاده از این محصول است. علاوه‌بر این، موتورها تا ۴۰ درصد اکسیژن بیشتری را در جو آزاد می‌کنند و عمر روغن موتور تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد که استفاده از این محصول صرفه‌جویی در هزینه و مصرف سوخت به‌همراه دارد.

این فناوری چگونه کار می‌کند؟ محصول از طریق ورودی هوا به محفظه احتراق وارد می‌شود و با کمپلکس‌های کربن واکنش می‌دهد و آن‌ها را به ترکیبات با قابلیت اکسید شدن تبدیل می‌کند. پوشش نانو روی فلز داخل محفظه احتراق به انجام این کار کمک می‌کند.

ویجی ناگالا، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، گفت: «ما به‌طور مداوم در حال کار بر روی نوآوری محصولات جدید با اتخاذ روش‌های قدیمی در بخش سلامت و را‌ه‌حل‌های زیست‌محیطی سبز هستیم. علاوه بر این، ما همچنین به‌طور مداوم محصولات خود را ارتقا می‌دهیم و محصولات plug & play را ارائه می‌کنیم. تلاش می‌کنیم نه تنها بهترین محصولات را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم، بلکه برای ایجاد یک میلیون شغل در جامعه تلاش می‌کنیم. علاوه بر این، در شرکت فیوچر دیزیکیر، ما همیشه به دنبال گسترش کسب و کار خود در سراسر جهان هستیم.»

شرکت فیوچر دیزیکیر قصد دارد فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند و متعهد به کاهش ردپای کربن است. این شرکت از بهترین روش‌های تحقیقاتی برای کاهش آلودگی زیست محیطی همراه با تعهد خود برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی بسیار کارآمد و در دسترس استفاده می‌کند.