امضای قراردادی برای استفاده از نقاط کوانتومی در صنعت الکترونیک

نانوکو (Nanoco Group)، یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیوم و سایر مواد نانویی، اعلام کرده که با یک مشتری مهم صنعت الکترونیک اروپا برای ارائه آخرین نسخه از فناوری خود به این شرکت، قراردادی امضا کرده است.

با امضا این قرارداد و فروش به این مشتری اروپایی، درآمد پیش‌بینی شده برای این شرکت افزایش پیدا کرده و از میزان پیش‌بینی شده پیشین فراتر می‌رود.

برایان تنر، مدیرعامل نانوکو، اظهار داشت: «این یک گام مهم در پروژه توسعه مواد الکترونیکی ما با این مشتری است. هر تحویل موفقیت‌آمیز محصول به این شرکت، نقطه عطفی و سنگ بنایی در مسیر تایید این محصولات و دریافت سفارشات تجاری در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت است.

وی می‌افزاید: «روندهای مطلوب در حوزه استفاده از این نقاط کوانتومی در حسگرهای مادون قرمز ادامه دارد. اعتماد ما به دوام و کاربرد نانومواد نانوکو با پیشروی در هر مرحله توسعه، مشروط به پذیرش نهایی فناوری در دستگاه‌های مصرفی توسط مشتری است، که به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد.»

شرکت نانوکو یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است که این ترکیبات فلورسانس را برای استفاده در حوزه‌های مختلف به بازار عرضه کرده است. این نقاط کوانتومی کاربرد منحصر به فردی در صنعت تولید نمایشگر پیدا کرده است، به طوری که انتظار می‌رود این نقاط در چند سال آینده در حوزه تولید نمایشگر به‌صورت رایج مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت انگلیسی که از دانشگاه منچستر منشعب شده‌ است، از جمله شرکت‌هایی است که آینده درخشانی برای آن تصور می‌شود.

منع فروش نمایشگرهای حاوی کادمیم موجب رونق بیشتر کسب و کار شرکت نانوکو شده‌ است. کادمیم یکی از شش ماده‌ای است که از سوی اروپا با ممنوعیت استفاده در تجهیزات الکترونیکی مواجه بوده و جزو فلزات سنگین بسیار خطرناک دسته‌بندی می‌شود. میزان سمیت این ماده ده برابر بیشتر از جیوه و سرب است. بیشتر نمایشگرها و تلویزیون‌های ساخته شده در دنیا توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ روی راهبرد استفاده از فناوری نقاط کوانتومی عاری از کادمیم متمرکز است.  شرکت‌های مختلفی در حال تغییر راهبرد و گسیل‌شدن به سوی استفاده از فناوری عاری از کادمیم هستند تا خطرات زیست‌محیطی محصولات خود را به حداقل برسانند. شرکت نانوکو معتقد است که اختلاف اندک میان کارایی کادمیم و جایگزین‌های کادمیم نباید دلیلی برای استفاده از آن باشد. مسئولان شرکت نانوکو معتقدند که پذیرش فناوری نقاط کوانتومی با آهستگی انجام می‌شود این در حالی است که تغییر قوانین و اعمال محدودیت برای استفاده از نقاط کوانتومی کادمیمی نیز چندان روی بهبود بازار تأثیر مثبت نداشته است.