سرمایه‌گذاری در فناوری محافظت‌کننده از قطعات الکترونیکی با نانوپوشش

تی‌دی‌کی ونچرز (TDK Ventures) همکاری مشترکی با اکتنانو آغاز کرده است تا از تجربیات خود در حوزه قطعات و سیستم‌های الکترونیکی را برای حمایت از کار نوآورانه اکتنانو در زمینه‌های خودرو، لوازم الکترونیکی مصرفی و سیستم‌های صنعتی، استفاده کند.

استارت‌آپ اکتنانو (Actnano) مستقر در کمبریج، یک شرکت فعال در حوزه نانومواد است که راه‌حل‌های پوشش‌های هوشمند را برای محافظت از انواع محصولات در برابر آسیب آب و شرایط محیطی سخت توسعه می‌دهد. یکی از رسالت‌های اکتنانو محافظت با راه‌حل‌های پوشش هوشمند مقاوم در برابر آب و عوامل محیطی است که از انواع محصولات محافظت می‌کند. اکتنانو در حال حاضر بر محافظت از خودرو و لوازم الکترونیکی مصرفی در برابر خرابی سیستم‌های الکترونیکی تمرکز می‌کند، در نتیجه ایمنی را بدون به خطر انداختن عملکرد، افزایش می‌دهد.

تی‌دی‌کی ونچرز به تازگی سرمایه‌گذاری در اکتنانو انجام داده است. اکتنانو در حال حاضر در بخش خودرو تمرکز کرده است و در حال حاضر پوشش‌های خود را روی اجزای تقریباً ۱٫۲ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌ها اعمال می‌کند.

فناوری نانو پوشش اکتنانو به‌طور ویژه طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که وسایل الکترونیکی خودرو در شرایط مرطوب یا سایر شرایط سخت محیطی کار می‌کنند. پوشش آبگریز و عایق الکتریکی آن‌ها را می‌توان مستقیماً بر روی کانکتورها، آنتن‌ها، ال ای دی‌ها و اجزای مولد حرارت بالا اعمال کرد. از آنجایی که بسیاری از انواع قطعات و اتصالات در طول تاریخ بدون پوشش بوده و در نتیجه در برابر آب آسیب پذیر بوده‌اند، این فناوری یک تغییردهنده صنعت است.

تی‌دی‌کی ونچرز در همکاری با اکتنانو به تعهد خود مبنی بر سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌هایی که از نوآوری‌ها در علم مواد اساسی برای کمک به جامعه استفاده می‌کنند، ادامه می‌دهد.

نیکلاس سوواژ، از مدیران تی‌دی‌کی ونچرز، اظهار داشت: «رشد سریع خودروهای الکتریکی و خودروهای خودران در دهه گذشته شگفت‌انگیز بوده است. محافظت از قطعات الکترونیکی در این وسایل نقلیه، از جمله سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS)، برای تداوم ایمنی حیاتی است. به همین دلیل، اکتنانو یک سرمایه‌گذاری معنادار برای تی‌دی‌کی ونچرز است.»

زمانی که وسایل الکترونیکی خودرو، با آب یا سایر عوامل مخرب محیط‌زیست تعامل داشته باشند، عواقب آن می‌تواند وخیم باشد. تیمور احمد، مدیرعامل اکتنانو گفت: «راه حل بهتری مورد نیاز بود. از این رو، این موضوع باعث پیدایش فناوری پوشش نانومواد ما شد. من خوشحالم که تی‌دی‌کی ونچرز به تامین مالی سری B ما ملحق شده است.»

شرکت تی‌دی‌کی ونچرز مستقر در توکیو، یک شرکت پیشرو در راه حل‌های مربوط به الکترونیک برای جامعه هوشمند  است. این شرکت در سال ۱۹۳۵ برای تجاری سازی فریت، یک ماده کلیدی در محصولات الکترونیکی و مغناطیسی تاسیس شد.

اکتنانو با فناوری نانوپوشش تجاری مقاوم در برابر آب و محیط زیست خود، Advanced nanoGuard™ (ANG)، استاندارد جدیدی برای حفاظت از لوازم الکترونیکی ایجاد کرده است. پوشش‌های ANG مرطوب این شرکت را می‌توان مستقیماً روی کانکتورها، آنتن‌ها، ال‌ای‌دی‌ها و قطعات مولد حرارت بالا اعمال کرد و به تولیدکنندگان الکترونیک اجازه می‌دهد تا برای اولین بار به‌طور کامل از دستگاه‌های خود محافظت کنند.