راه‌اندازی راکتور جدیدی برای تولید اکسید گرافن

شرکت جی‌۶ متریالز با نصب و راه‌اندازی یک راکتور تولید اکسیدگرافن، در مقیاس آزمایشی، گامی در مسیر توسعه کسب و کار خود برداشته است.

شرکت جی‌۶ متریالز (G6 Materials) یک راکتور جدید تولید اکسید گرافن در مقیاس آزمایشی نصب کرد. این شرکت که پیش از این با نام Graphene 3D Lab فعالیت می‌کرد، یک راکتور جدید اکسید گرافن (GO) در مقیاس آزمایشی را در تأسیسات Ronkonkoma نیویورک نصب کرده است.

مسئولان شرکت جی‌۶ متریالز می‌گویند که این راکتور جدید، ظرفیت تولید GO شرکت را پنج برابر افزایش می‌دهد. اولین محصول اکسید گرافن این شرکت از این راکتور جدید در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ تولید شد.

شرکت جی‌۶ متریالز انتظار دارد از اکسید گرافن تولید شده در تولید محصولات مختلف استفاده شود، از جمله این محصولات می‌توان به تجهیزات تصفیه‌کننده هوا، رزین‌ها و کامپوزیت‌های تقویت شده با گرافن اشاره کرد. اکسید گرافن تولید شده توسط این راکتور جدید نیز برای پروژه‌های تحقیقاتی داخلی استفاده خواهد شد. این راکتور جدید همچنین هزینه تولید اکسید گرافن این شرکت را کاهش می‌دهد.

این شرکت توسعه فناوری اختصاصی تصفیه هوای مبتنی بر گرافن را در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. اولین اجرای موفق این رویکرد منحصر به فرد جی‌۶ متریالز برای امکان استفاده از اکسید گرافن در یک سیستم تصفیه هوا به‌منظور بهبود عملکرد ضدمیکروبی آن بود. از آن زمان، این شرکت یک درخواست ثبت اختراع موقت ارائه داده است.

این شرکت پیش از این نوعی اکسید گرافن تک لایه عامل‌دار را تولید کرده بود که با نام تجاری ORG-GO به بازار عرضه می‌شد. تولید این ماده گامی مؤثر در مسیر رفع چالش‌های موجود در بخش تجاری‌سازی گرافن بود. یکی از روش‌های استفاده از گرافن، وارد کردن آن در رزین‌ها و حلال‌های رایج است که تولید کنندگان مختلف از این روش استفاده می‌کنند. معمولاً توزیع گرافن در رزین‌ها و حلال‌ها به خوبی انجام نمی‌شود. اما اکسید گرافن عامل‌دار به راحتی می‌تواند در حلال‌های آلی پخش شود و حتی با غلظت‌های بالا می‌توان این ماده را در رزین و حلال وارد کرد. پایداری گرمایی اکسید گرافن عامل‌دار این شرکت بسیار بالاست.