خرید یک شرکت برای ورود به حوزه نانوباتری آمریکا

آلپاین فور (Alpine 4) با خرید شرکت الکجت‌ریل گرافن (ElecJetReal Graphene)، وارد صنعت تولید باتری‌های لیتیوم و گرافن شد و درصدد است تا این فناوری را وارد بازار آمریکا کند. آلپاین فور در حال بررسی برنامه‌هایی با ایالت ایندیانا است تا در قالب این برنامه‌ها، تاسیسات ساوت بند (South Bend) خود در ایندیانا را به یک مرکز تولید باتری در آمریکا تبدیل کند و تولید باتری گرافنی را در آمریکا انجام دهد.

باتری لیتیوم گرافنی الکجت‌ریل گرافن هر سه نوع باتری را که در حال حاضر توسط سازندگان خودروهای برقی استفاده می‌شوند، بهبود می‌بخشد.

آلپاین‌فور اعلام کرد که الکجت‌ریل گرافن را خریداری کرده و وارد تولید و طراحی باتری‌های لیتیوم و گرافن شده است.

همچنین این شرکت فناور مستقر در فونیکس و الکجت‌ریل گرافن در حال بررسی طرح‌هایی با ایالت ایندیانا برای تبدیل تاسیسات ساوت بند خود در ایندیانا به یک مرکز تولید باتری در آمریکا هستند.

کنت ویلسون، مدیرعامل آلپاین‌فور گفت: «تلاش‌های ترکیبی آلپاین‌فور و الکجت‌ریل گرافن در دو دستاورد به اوج خود رسید. اولین مورد این بود که فرصت‌های تجاری برای الکجت‌ریل گرافن در صورت که به عنوان یک شرکت تابعه آلپاین‌فور در آید، بسیار افزایش می یابد. دومی این بود که الکجت‌ریل گرافن  و آلپاین‌فور با همکاری یکدیگر به عنوان یک شرکت، می‌توانند راه‌حل‌های جدید و قانع‌کننده‌ای در زمینه باتری را به بازار خودروی الکتریکی (EV) ارائه دهند.»

دو شرکت ریل گرافن و الک‌جت در اوایل سال جاری ادغام شدند که نتیجه آن ترکیبی از مالکیت معنوی گرافن ریل گرافن و سخت افزار الک‌جت بود.

یکی از جنبه‌های عملکرد کلیدی باتری‌های گرافن این است که می‌توانند ۵ تا ۸ برابر سریع‌تر از باتری‌های لیتیومی شارژ شوند. اکثر سازندگان خودروهای برقی از سلول‌های باتری لیتیومی خالص استفاده می‌کنند. شرکت‌های EV مانند Rivian، Tesla، Lucid، از سلول‌های باتری متفاوتی بسته به نیازهای توان به چگالی انرژی خودرویی که تولید می‌کنند، استفاده می‌کنند. باتری لیتیوم گرافنی الک‌جت هر سه سلول اصلی باتری را که در حال حاضر توسط سازندگان خودروهای برقی (۱۸۶۵۰، ۲۱۷۰۰ و ۴۶۸۰) مورد استفاده قرار می‌گیرد، هم در چگالی توان و هم در چگالی انرژی، را بهبود می‌بخشد.

ویلسون گفت: «تصور کنید ماشین خود را از ۰ تا ۸۰ درصد در سیستم شارژ سریع DC در کمتر از ۱۰ دقیقه در مقایسه با ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای باتری‌های لیتیومی شارژ کنید. ما احساس می‌کنیم که این تغییر دهنده بازی برای بازار EV و همچنین سایر برنامه‌های تجاری مختلف است.»

این شرکت اعلام کرده که آخرین پاوربانک طراحی شده آنها، با دارا بودن بیش از سه برابر ظرفیت باتری آیفون ۱۳، تنها در ۲۷ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

الک‌جت در مقیاس تجاری ثابت کرده است که فناوری باتری گرافنی آن‌ها نه تنها امکان شارژ بیش از پنج برابر سریع‌تر را فراهم می‌کند، بلکه محصولی ایمن، با قابلیت تولید انبوه، جمع‌وجور، مقرون‌به‌صرفه و پایدار است.