حمایت مالی BMW از تولیدکننده نانوپوشش محافظ قطعات الکترونیکی

یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری BMW اقدام به سرمایه‌گذاری روی شرکت اکتنانو کرده است، شرکتی که با فناوری نانوپوشش مقاوم در برابر آب و عوامل محیطی، به‌نام Advanced nanoGuard™ (ANG)، استاندارد جدیدی برای حفاظت از قطعات الکترونیکی ایجاد کرده است. پوشش‌های ANG این شرکت را می‌توان مستقیم روی کانکتورها، آنتن‌ها، ال‌ای‌دی‌ها و قطعات مولد حرارت بالا اعمال کرد و این کار به تولیدکنندگان الکترونیک اجازه می‌دهد تا برای اولین بار به‌طور کامل از دستگاه‌های خود در برابر عوامل خارجی محافظت کنند.

اکتنانو (Actnano) استارت‌آپ فعال در حوزه نانومواد است که راه‌حل‌های پوشش‌های هوشمند را برای محافظت از انواع محصولات در برابر آسیب آب و شرایط محیطی سخت توسعه می‌دهد. این شرکت نسل جدیدی از نانوپوشش را توسعه داده که محافظت استثنایی از لوازم الکترونیکی در بخش‌های خودرو و لوازم الکترونیکی مصرفی انجام می‌دهد. شرکت BMW اقدام به سرمایه‌گذاری در این شرکت نوپای نانویی کرده است تا از فناوری نانوپوشش اکتنانو حمایت کند، فناوری موسوم به NanoGUARD که یک نانوساختار نازک است و مستقیم روی قطعه الکترونیکی مورد نظر اسپری می‌شود و به‌عنوان یک مانع عایق برای محافظت از اجزای زیرین در برابر آلاینده‌های مختلف محیطی مانند آب، رطوبت و نمک عمل می‌کند. این اسپری ممکن است بر روی کانکتورها و آنتن‌ها، و همچنینCPUها، بدون نیاز به پوشش، بر خلاف پوشش‌های استاندارد، اعمال شود.

فناوری اکتنانو همچنین دارای مزایای هزینه‌ای قابل توجهی نسبت به گزینه‌های موجود است و استفاده از آن در فرآیندهای تولید ساده است و در کمتر از ۳۰ ثانیه خشک می‌شود. نانو پوشش‌های اکتنانو مورد اعتماد شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو و لوازم الکترونیکی مصرفی در سراسر جهان بوده و در حال حاضر در بیش از ۲ میلیون خودروی تولیدی، از جمله ۸۰ درصد خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی، و همچنین بسیاری از محبوب‌ترین لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان استفاده می‌شوند.

کسپر سیج، از مدیرات شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر BMW می‌گوید: «افزایش وسایل الکترونیکی در خودرو، به‌ویژه با حرکت این صنعت به سمت رانندگی خودران و الکتریکی‌سازی کارها، حفاظت بیشتر از اجزای الکترونیکی حیاتی در خودرو را ضروری می‌سازد. نانوپوشش‌های اکتنانو از نظر کارایی برتر هستند و مزیت‌های متمایز هزینه‌ای را در مقایسه با جایگزین‌های سنتی به ارمغان می‌آورند، و آن را به یک تغییردهنده بازی برای امنیت نسل‌های بعدی وسایل نقلیه تبدیل می‌کنند.»

علاوه بر این، nanoGUARD با مواد پایدار تولید می‌شود و حاوی هیچ‌گونه ترکیبات مضر فلوئور یا هالوژن نیست که معمولاً در پوشش‌های خودرو یافت می‌شوند.مسئولان این شرکت می‌گویند که از این بودجه جدید تامین شده توسط BMW برای گسترش فروش جهانی و تیم‌های فنی خود و همچنین افزایش تولید برای پاسخگویی به افزایش قابل توجه تقاضا برای محصول خود استفاده خواهد کرد. تیمور احمد، مدیرعامل اکتنانو گفت: «هدف ما نصب nanoGUARD در هر وسیله نقلیه در جهان، کمک به حذف تصادفات غم انگیز و نجات جان افراد است.»