تقویت نیروی انسانی در بخش تحقیق و توسعه در حوزه نانوپوشش

تسلا نانوکوتینگ (Tesla NanoCoatings)، تولیدکننده‌ی نانوپوشش ضدخوردگی، تد همر را به‌عنوان دانشمند به نفرات تحقیقاتی خود اضافه کرد. تسلا نانوکوتینگ با هدایت همر موقعیت خود را به‌عنوان پیشگامان فناوری نانوپوشش تثبیت خواهد کرد. این شرکت دارای ۴۰ اختراع است. تنها در سال ۲۰۲۱، تسلا نانوکوتینگ پنج امتیاز پتنت جدید را دریافت کرده است.

شرکت تسلا نانوکوتینگ ارائه‌کننده‌ی فناوری موسوم به Teslan است که در واقع یک نوع نانوپوشش کربنی بوده که جایگزین پوشش‌های رایج برای مقابله با خوردگی در فولاد است. در این پوشش از نانولوله‌های کربنی استفاده شده که به‌صورت به هم بافته شده و در حالت رشته مانند مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به‌دلیل استفاده از این ساختار رشته‌ای، هدایت الکتریکی افزایش یافته، استحکام بالا رفته و محصول نهایی از انعطاف‌پذیری نیز برخوردار خواهد بود.

هامر اخیراً دکترای خود را در علوم پلیمر از دانشگاه آکرون دریافت کرده است. هامر روابط ساختار-ویژگی را برای پوشش‌های پودری پلی استر قابل پخت با اشعه ماوراء بنفش بررسی کرده و رزین‌های پلی استر قابل پخت با اشعه ماوراء بنفش جدیدی را توسعه داده است. در دوره دکتری، او همچنین این فرصت را داشت که با یکی از دانشمندان برجسته نانوکربن، دکتر جورما ویرتانن، کار کند. کار او با دکتر ویرتانن منجر به ثبت اختراع برای “پوشش‌های خود چینه” شد که در سال ۲۰۲۱ به تسلا نانوکوتینگ اعطا شد.

هامر همچنین مقالاتی را در مجلات معتبر مانند Microbial Biotechnology، Journal of Coatings Technology and Research و Journal of Applied Polymer Science منتشر کرده است.

هامر به‌عنوان دستیار پژوهشی دکترا در تسلا نانوکوتینگ در سه سال گذشته، با پروژه‌های مختلف توسعه محصول جدید، فرآیندهای آزمایشگاهی و خدمات فنی درگیر بوده است.

تاد هاوکینز، مدیرعامل شرکت تسلا نانوکوتینگ اظهار داشت: «تد به‌عنوان دستیار پژوهشی دکترا کار فوق‌العاده‌ای انجام داد و ما خوشحالیم که او به‌عنوان دانشمند اصلی توسعه به شرکت ملحق شده است.»

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها برای محافظت از خوردگی از پوشش سه‌لایه استفاده می‌کنند که در آن یک زیرلایه، یک پوشش میانی و در نهایت پوشش بالایی قرار دارد. برای ایجاد چنین پوششی حداقل سه روز زمان نیاز است. اما شرکت تسلا نانوکوتینگ موفق به ارائه‌ی فناوری موسوم به ۲×۱ Wet Edge™ شده‌ که به کاربر اجازه می‌دهد تا پوشش بالایی را در مدت زمان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی زیرلایه اعمال کند. در واقع با این روش، در دو مرحله پوشش‌دهی انجام می‌شود و فرآیند پوشش‌دهی یکروزه صورت می‌گیرد. فرآیند WetEdge می‌تواند مقاومت به خوردگی را دو برابر افزایش دهد، در حالی که هزینه آن نصف فناوری‌های رایج است. مصرف‌کنندگان می‌توانند بعد از اعمال پیش‌لایه Tesla ۱۱۰۱، به سرعت لایه‌های بعدی یعنی Tesla ۳۰۰۰ و Tesla ۳۰۰۱ را روی سطح ایجاد کنند. این کار موجب کاهش ۵۰ درصدی زمان و هزینه در کار می‌شود.