تاسیس صندوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌ نانو

شرکت دایرکسیون با راه‌اندازی‌ ETFهایی به‌دنبال هدایت مشتریان خود به سوی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو است.

شرکت دایرکسیون (Direxion) از راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) خبر داد، صندوق‌هایی که قرار است در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری‌کنند که گمان می‌رود در خط مقدم فناوری نانو قرار دارند.

دیوید مازا، مدیرعامل شرکت دایرکسیون گفت: «سرمایه‌گذاران همچنان به‌دنبال یافتن حوزه‌های انقلابی هستند تا در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند، اما یکی از زمینه‌های مهمی که ممکن است هنوز به‌طور کامل به توجه نشده باشد، فناوری نانو است. فناوری‌ نانو امروزه در بسیاری از مشاغل مختلف، از کشاورزی، زیست‌فناوری، دفاع، انرژی و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شوند. با این نوآوری، مواد را می‌توان قوی‌تر، سبک‌تر، بادوام‌تر و واکنش‌پذیرتر ساخت که به کاهش هزینه‌ها و افزایش کمک می‌کند.»

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله شرکت دایرکسیون به‌دنبال استفاده از شاخص توسعه فناوری‌ نانو شرکت S&P Kensho است تا از این شاخص برای سرمایه‌گذاری استفاده کند. شاخص‌های فناوری‌ نانو S&P Kensho عملکرد شرکت‌های ثبت شده آمریکا را که در ایجاد و/یا دستکاری ماده در سطح مولکولی (یا کوچکتر) دخیل هستند، با ارائه یک یا چند مورد از چهار نوع محصول یا خدمات زیر، ردیابی می‌کند: ساخت و ساز و فرآیندهای تولید، اندازه‌گیری و شبیه‌سازی، مواد و سیستم‌های تحویل.

دایرکسیون معامله‌گران را با روش‌هایی مجهز می‌کند که برای اجرای معاملات کوتاه‌مدت تاکتیکی آماده شوند و سرمایه‌گذاران بتوانند روندهای نوظهور را رهگیری کنند. این شرکت که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد، تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ تقریباً ۲۵٫۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد.