لتونی روی توسعه محصولات محافظتی نانویی سرمایه‌گذاری می‌کند

مسئولان کشور لتونی اعلام کردند که روی سه پروژه مختلف، از جمله پروژه ساخت ادوات محافظتی نانویی نظیر جلیقه‌های محافظ بالستیک، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

کشور لتونی در حوزه حفاظت الکترومغناطیسی، نانومنسوجات محافظ بالستیک و امنیت سایبری سرمایه‌گذاری می‌کند. وزارت دفاع لتونی اعلام کرد که این کشور با هدف تجهیز نیروهای مسلح خود به فناوری‌های نوظهور و انقلابی، حدود ۱٫۳ میلیون یورو (۱٫۴ میلیون دلار) در سه پروژه نوآورانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هدف از این تلاش‌ها افزایش حفاظت الکترومغناطیسی و امنیت سایبری و توسعه یک جلیقه محافظ بالستیک و یک کامپوزیت مقاوم برای محافظت از پهپادها است.

این وزارتخانه، در مجموع ۴۶۵۰۰۰ یورو (۵۲۶۰۰۰ دلار) به بهبود حفاظت الکترومغناطیسی و امنیت سایبری در شرایط میدانی اختصاص داده است.

این پروژه با همکاری موسسه علوم الکترونیک و کامپیوتر و موسسه ریاضیات و انفورماتیک دانشگاه لتونی توسعه خواهد یافت.

یکی از خروجی‌های این پروژه، نمونه اولیه یک جلیقه محافظ بالستیک دارای یک لایه حاوی گرافن و ایروژل سیلیکونی حساس به فشار برای مهار ضربه است. به این پروژه ۴۴۹۰۰۰ یورو (۵۰۸۰۰۰ دلار) کمک مالی تعلق گرفته است.

ساخت یک کامپوزیت سبک و مقاوم در برابر دمای بالا برای محافظت از پهپادها در برابر سلاح‌های انرژی مستقیم ۳۶۹۰۰۰ یورو (۳۸۳۰۰۰ دلار) اختصاص داده شده است.

این پیشنهادات تحت برنامه تحقیقات نوآوری دفاعی لتونی انتخاب شدند. سه پروژه برنده تا دسامبر ۲۰۲۳ کار خود را انجام خواهند شد.