فرمولاسیونی برای جلوگیری از باقی‌ماندن سم روی محصولات کشاورزی

شرکت کلین‌کراپ سلوشنز با استفاده از میسل، آفت‌کشی به بازار عرضه کرده که علاوه بر رفع مشکلات آفات گیاهی، به رشد بهتر گیاه نیز کمک می‌کند. این فرمولاسیون نانویی هیچ باقی‌مانده سمی روی محصولات کشاورزی ندارد.

راندال رینی، مالک شرکت کلین‌کراپ سلوشنز (Clean Crop Solutions)، پیش از راه‌اندازی این شرکت، بیش از سه دهه سابقه فعالیت در صنعت کشاورزی داشته و این سابقه طولانی رینی را بر آن داشت که شرکت کلین‌کراپ سلوشنز را تاسیس کند.

شرکت کلین‌کراپ سلوشنز به‌دنبال استفاده از فناوری نانو برای توسعه صنعت کشاورزی در سراسر جهان است. این شرکت محصولی دارد که به‌عنوان نرم‌کننده خاک، حشره‌کش، میکروب‌کش، قارچ‌کش، لاروکش عمل می‌کند. همچنین محصول نانویی این شرکت برای مقابله با کپک، پوسیدگی ریشه و آفات قابل استفاده است.

رانی می‌گوید: «صنعت کشاورزی در سرتاسر جهان در حال رشد است و اکثر محصولات زراعی دارای آفت کش‌ها، حشره کش‌ها و باقی مانده‌های قارچ کش هستند. محلول‌های شرکت کلین‌کراپ سلوشنز یک فرمول با ارزش ایمن و اثبات شده برای جایگزینی سمی‌ترین آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها یا قارچ‌کش‌ها ارائه می‌دهد و راه حلی برای مواد شیمیایی سمی کنترل محصولات است که امروزه استفاده می‌شود.»

این فرمولاسیون نانویی روی همه نوع محصولات کشاورزی از گوجه‌فرنگی گرفته تا فلفل و هندوانه استفاده می‌شود و برای هر گیاه کشاورزی ایمن است.

فرمولاسیون نانویی شرکت کلین‌کراپ سلوشنز با موفقیت بر روی پژمردگی فوزاریوم، بوتریتیس، کپک پودری سفید، کپک، قارچ، باکتری، مگس سفید، شته‌ها، کنه‌ها و سایر مسائل مربوط به لارو حشرات و پشه استفاده شده است. رانی می‌افزاید: «پس از استفاده مداوم از این محصول، مشکل به‌طور موثر برطرف می‌شود.»

شرکت کلین‌کراپ سلوشنز هیچ‌گونه باقیمانده سمی روی محصولات باقی نمی‌گذارد و برای انسان، حیوانات خانگی و محیط زیست بی‌خطر است.

به‌علاوه، هنگامی که در رژیم آبیاری/مه پاشی منظم استفاده شود، محلول‌های شرکت کلین‌کراپ سلوشنز باعث افزایش سطح قند داخلی گیاه می‌شود و مقاومت موثر طبیعی در برابر آفات و بیماری‌ها را برای گیاه فراهم می‌کند. این محصول نانویی به سیستم‌های آبیاری یا نازل‌های اسپری آسیبی نمی‌رساند، در واقع آن‌ها را هم تمیز نگه می‌دارد.

این محصول از ترکیبات گیاهی طبیعی ساخته شده است که در لیست محصولات غذایی GRAS و EAFUS مورد تایید FDA قرار دارد.

رانی توضیح می‌دهد که محلول‌های شرکت کلین‌کراپ سلوشنز یک کلوئید است. این بدان معناست که عملکرد فیزیکی نیز در فرآیند دارد که با کاهش شدید کشش سطحی آب و محلول‌های غذایی گیاه، تحرک مواد مغذی را در محصولات بهبود می‌بخشد.

وی می‌گوید: «کلوئید محلولی است که دارای ذراتی با قطر بین یک تا ۱۰۰۰ نانومتر است، اما همچنان می‌تواند به طور مساوی در داخل محلول توزیع شود. این موضوع به پراکندگی کلوئیدی معروف است. مواد پراکنده می‌مانند و در ته ظرف ته‌نشین نمی‌شوند.»

از آنجایی که این محصولات فاقد سیلیکات، نیترات، یا عناصر هیدروکربنی یا فسفات هستند، هیچ اثر منفی بر محیط ندارد. رانی گفت: «در این محصول از نانوساختارهایی به نام میسل استفاده شده که به همراه نوعی سورفاکتانت به کار می‌رود. این مواد میکروسکوپی آنقدر کوچک هستند که با میکروسکوپ قابل مشاهده نیستند. به همین دلیل است که این محصول بسیار خوب کار می‌کند.»

میسل‌ها ذرات بسیار کوچکی هستند که دارای بار الکتریکی بوده و درست مانند آهن‌رباهای مخالف وقتی با آب مخلوط می‌شوند، یکدیگر را دفع می‌کنند.

رانی گفت: «این ویژگی باعث نفوذ آسان محلول‌های شرکت کلین‌کراپ سلوشنز در داخل غشاهای گیاهی و محصول می شود. زمانی که محصول راه خود را در خاک طی می‌کند و به ریشه های گیاه می‌رود، به محافظت از گیاه کمک می‌کند و به فعال شدن سیستم ایمنی طبیعی گیاهان کمک می‌نماید.»