خرید یک شرکت برای توسعه فناوری تصفیه آب

گرافن سولار تکنولوژیز (Graphene & Solar Technologies) اقدام به خرید شرکت ایرتوواتر (Air-To-Water) کرده است. با این کار توانمندی شرکت گرافن سولار تکنولوژیز برای تولید آب آشامیدنی افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند.

گرافن سولار تکنولوژیز یک توسعه‌دهنده پیشگام اجزای مورد نیاز برای کاربردهای انرژی جایگزین با فناوری پیشرفته و سیستم‌های بازیابی آب به تازگی ایرتوواتر را خریداری کرده است.

راجر می مدیرعامل شرکت گرافن سولار تکنولوژیز می‌گوید: «ما خوشحالیم که مجموعه نوآوری‌های فناورانه پیشرو خود را با این خرید جدید گسترش دهیم.»

گرافن سولار تکنولوژیز فناوری اختصاصی استخراج آب ایرتوواتر را در آمریکا عرضه خواهد کرد. یک واحد مستقل می‌تواند روزانه ۱۳ تا ۲۰ گالن (۵۰ تا ۷۵ لیتر) آب تمیز را با استفاده از فناوری حالت جامد بدون قطعات متحرک تولید کند. چندین واحد از این فناوری که به صورت موازی کار می‌کنند می توانند مزارع برداشت آب ایجاد کنند. انتظار می‌رود هر واحد بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار (USD) به فروش برسد، در حالی که طول عمر مورد انتظار بیش از ۱۰ سال است.

راجر می می‌گوید: «پیشرفت‌های علمی و خلاقانه‌ای مانند این فناوری برای کمک به حل بسیاری از کمبودهای منابع طبیعی در جهان ضروری است.»

۳ میلیارد نفر در کشورهای دارای تنش آبی زندگی می‌کنند، آژانس حفاظت از محیط زیست انتظار دارد ۴۰ ایالت در آمریکا طی ده سال آینده با کمبود آب شیرین مواجه شوند.

گرافن سولار تکنولوژیز یک توسعه‌دهنده سیستم‌های انرژی جایگزین و بازیابی آب با فناوری بالا، به ویژه سلول‌ها/پانل‌های خورشیدی فتوولتائیک شفاف (PV) است. این اجزای حیاتی عبارتند از: لایه‌های نازک انعطاف‌پذیر و رسانای پیشرفته با استفاده از نانو ذرات، گرافن و پلیمرهای تقویت‌شده با گرافن؛ کوارتز با خلوص بالا برای ساخت پنل‌های خورشیدی PV و نیمه هادی‌ها ضروری.

لازم به‌ذکر است که شرکت گرافن سولار تکنولوژیز دو سال قبل با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت سولار کوارتز تکنولوژیز و شرکت نانوگرافن تاسیس شد. این دو شرکت یک برنامه سرمایه‌گذاری مشترک را آغاز کرده‌اند تا با همکاری یکدیگر روی توسعه محصولات جدید خورشیدی مبتنی بر گرافن کار کنند. در این برنامه قرار است از گرافن برای بهبود کارایی پنل‌های خورشیدی بیش از ۴۰ درصد استفاده شود.