همکاری مشترک برای توسعه پوشش‌های نانوساختار

شرکت دبلیو‌ای‌جی (WEG) قصد دارد تا با مشارکت شرکت راندون (Randon) فناوری پوشش‌های نانوساختار را توسعه دهد.

این پوشش‌ها پایدارتر، مقاوم‌تر در برابر خوردگی و عملکرد بالاتر از نظر براقیت و رنگ دارند. قرار است این فناوری به تولید انبوه برسد. با تمرکز بر پایداری و نوآوری‌های فناورانه، گروه دبلیو‌ای‌جی با مشارکت NIONE، یکی از شرکت‌های راندون که بر تحقیق، تولید و کاربرد فناوری نانو متمرکز است، این خط تولید پوشش محافظ مبتنی بر نانوذرات را راه اندازی کرده است. این خط تولید جدید که New Tech نام دارد، نتیجه کار تحقیق و توسعه گسترده‌ای است که دبلیو‌ای‌جی و NIONE در جستجوی راه حلی پایدار، مقاوم‌تر در برابر خوردگی و بهبود عملکرد براقیت و رنگ انجام داده‌اند.

این رهیافت بدون حلال بوده، خشک شدن سریعی داشته، مبتنی بر آب و حاوی نانوذرات است. این خط تولید محصولی تک جزئی حاوی ترکیبی از رزین‌های اکریلیک دارد و دارای نانوذرات نیوبیم است.

قرار است از این فناوری جدید در دیسک ترمز فریمکس، یکی از واحدهای تولید قطعات خودرو راندون استفاده شود. رینالدو ریچتر مدیرعامل دبلیو‌ای‌جی معتقد است که ترکیب مواد نانو با پلیمرهای جدید به پوشش‌هایی با عملکرد بسیار بالاتر اجازه می‌دهد تا جایگزین رنگ‌های معمولی شوند. رینالدو می‌گوید: «جستجوی مشتریان برای محصولاتی که امکان بهره‌وری بیشتر را فراهم می‌کنند، تلاش‌های ما را به سمت پیشرفت‌های فناوری سوق داده است.»

در سال‌های اخیر، شرکت دبلیو‌ای‌جی ۱۲٫۵ میلیون دلار در تحقیقات و در دستیابی به تجهیزات برای ساخت فناوری‌های نانوساختار سرمایه‌گذاری کرده است. راندون در مشارکت با دبلیو‌ای‌جی از دستاوردهای به دست آمده از طریق تحقیق و توسعه علمی که به‌طور مشترک بین هر دو شرکت انجام می‌شود، استفاده می‌کند.

شرکت دبلیو‌ای‌جی که در سال ۱۹۶۱ تأسیس شد، یک شرکت جهانی تجهیزات الکتریکی است که عمدتاً در بخش کالاهای سرمایه‌ای با راه‌حل‌هایی در ماشین‌های الکتریکی، اتوماسیون و رنگ‌ها برای چندین بخش از جمله زیرساخت، فولاد، خمیر و کاغذ، نفت و گاز، معدن، فعالیت می‌کند. این شرکت، با داشتن واحدهای تولیدی در ۱۲ کشور و حضور در بیش از ۱۳۵ کشور، بیش از ۳۳ هزار کارمند در سراسر جهان داشته و درآمد خالص آن در سال ۲۰۲۰، ۱۷٫۵ میلیارد دلار بوده است. شرکت رندون نیز، با بیش از ۷۰ سال سابقه تجارت، در موقعیت رهبری جهانی در تولید تریلر، نیمه‌تریلر، واگن‌های راه‌آهن، قطعات خودرو و … قرار دارد. این شرکت، دارای ۲۸ واحد تولیدی بوده و در بیش از ۱۰۰ کشور جهان حضور دارد.