شارژ پاوربانک ۱۰ هزار‌ میلی‌آمپر ساعتی در ۲۷ دقیقه

یک پاور بانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به لطف استفاده از گرافن روی الکترودهای آن برای شارژ از ۰ تا ۱۰۰ درصد تنها ۲۷ دقیقه زمان نیاز دارد. علاوه‌بر سرعت چشمگیر در شارژ شدن، این باتری نوید ۲۵۰۰ چرخه شارژ را می‌دهد قبل از اینکه عملکرد آن به زیر ۸۰٪ سلامت برسد. این پاوربانک به قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسد.

شایستگی این پاوربانک، در استفاده از گرافن در برخی قطعات آن است. باتری لیتیوم پلیمری در واقع با فناوری انحصاری Real Graphene USA تقویت شده است که امکان اعمال گرافن را برای الکترودها فراهم می‌کند.

گرافن ماده‌ای متشکل از یک لایه اتمی از اتم‌های کربن است. اکتشافات روی این ماده، همراه با تحقق اولین ترانزیستور، جایزه نوبل فیزیک را به آندری گایم و کنستانتین نووسلوف از دانشگاه منچستر به ارمغان آورد.

در زمینه الکترونیک، گرافن به‌عنوان نوعی ماده جادویی در نظر گرفته می‌شود، استفاده از آن باید به باتری‌های بسیار بزرگتر، اقتصادی و پایدار منجر شود. با این حال، در حال حاضر، هنوز امکان ساخت کامل باتری با گرافن فراهم نشده است.

اما این پاوربانک با کمک گرافن مزایای جالب توجهی ارائه می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده شرکت تولیدکننده این پاوربانک، آپولو اولترا می‌تواند ۲۵۰۰ چرخه شارژ کامل را قبل از اینکه عملکرد آن به زیر ۸۰ درصد برسد، تحمل کند. مقداری که در صورت تایید، حداقل چهار یا پنج برابر یک باتری لیتیوم یون معمولی است.

این پاوربانک دارای دو درگاه USB است: یکی USB-A با اندازه کامل و دیگری USB-C PD 3.0. پورت USB-C ورودی تا ۱۰۰ وات را می‌پذیرد و می‌تواند تا ۶۵ وات را برای تامین انرژی بیشتر لپ‌تاپ‌ها نیز ارائه دهد. از طرف دیگر، پورت USB-A می‌تواند حداکثر ۱۸ وات را ارائه دهد. آپولو اولترا همچنین به فناوری شارژ سریع PPS سامسونگ مجهز شده است.

در حال حاضر این پاوربانک گرافنی ۶۹ دلار با ارسال از ژانویه ۲۰۲۲ قیمت دارد. تنها نکته منفی، در مقایسه با یک پاوربانک معمولی، مربوط به ابعاد است: Apollo Ultra در واقع ضخیم‌تر است، که دلیل آن ماژول‌های لازم برای مدیریت چنین قدرت‌های بالایی است. با این حال، این شرکت در حال حاضر در حال کار برای ارائه مدل دومی است که بسیار نازک‌تر است. آپولو اولترا را می‌توان در پلتفرم Indiegogo با قیمت ۶۹ دلار – کمی بیش از ۶۰ یورو – خریداری کرد.