نانوباتری‌ غیرقابل اشتعال برنده جایزه نوآوری CES 2022

از نانوباتری‌های غیرقابل اشتعال شرکت انرژی نانوتک (Nanotech Energy) به‌عنوان برنده جایزه نوآوری CES 2022 در بخش پایداری، طراحی زیست محیطی و انرژی هوشمند تجلیل شد.

انرژی نانوتک، تولیدکننده پیشرو در حوزه ذخیره‌سازی انرژی با کارایی بالا و مبتنی بر گرافن، اعلام کرد که باتری‌های غیرقابل اشتعال Graphene-Organolyte™ برنده جایزه نوآوری CES® ۲۰۲۲ در بخش پایداری، طراحی زیست محیطی و انرژی هوشمند شده‌اند. برنامه جوایز نوآوری CES که توسط انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) تدارک دیده می‌شود، یک مسابقه سالانه است که به طراحی و مهندسی برجسته در ۲۷ دسته محصول فناوری می‌پردازد. جوایز پیش از رویداد CES 2022، اهدا شد، این رویداد تأثیرگذارترین رویداد فناوری مصرف‌کننده در جهان بوده، که از ۵ تا ۸ ژانویه ۲۰۲۲ در لاس وگاس برگزار شده است. یک هیئت متخصص از داوران شامل اعضای رسانه، طراحان، مهندسان و غیره، بیش از ۱۸۰۰ محصول ارسالی را بر اساس نوآوری، مهندسی و عملکرد، زیبایی‌شناسی و طراحی بررسی کردند. فهرست کامل برندگان جایزه نوآوری CES 2022، شامل توضیحات محصول و عکس‌ها را می‌توانید در CES.tech/innovation ببینید.

انرژی نانوتک تولیدکننده باتری‌های غیرقابل اشتعال مبتنی بر گرافن در بازار است. پتانسیل گرافن برای ایجاد مزایای واقعی نظیر تولید محصولات ایمن‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و سازگار با محیط‌زیست در این باتری‌ها به کار گرفته شده است. الکترولیت اختصاصی انرژی نانوتک، Graphene-Organolyte، نه تنها پایدار و غیر قابل اشتعال است، بلکه از مواد ارزان قیمت نیز ساخته شده و ساخت آن آسان است. طی یک کنفرانس مطبوعاتی که در اوایل ماه نوامبر در رینو، نوادا برگزار شد، این شرکت در حمایت از گسترش نمایی بین‌المللی انرژی نانوتک، تأسیسات جدید خود را برای افزایش ظرفیت تولید برای آمریکا و سایر بازارها اعلام کرد.

دنیایی را تصور کنید که در آن گوشی هوشمند شما تنها در چند ثانیه شارژ می شود. تصور کنید که به جای باتری‌های لیتیوم یون سنتی که شارژ خود را خیلی سریع از دست می‌دهند، می‌توانید از سیستم‌های ذخیره انرژی طولانی‌مدت استفاده کنید که می‌توانند با یک بار شارژ سه برابر بیشتر دوام بیاورند و همچنین بسیار ایمن هستند. جک کاوانا، رئیس هیئت‌مدیره و یکی از بنیانگذاران انرژی نانوتک گفت: «این فقط یک تصویر لحظه‌ای از دنیایی است که توسط باتری‌های انرژی نانوتک شارژ می‌شود. ساخت باتری‌های ایمن‌تر برای ذخیره‌سازی انرژی در آینده حیاتی است. باتری‌های لیتیوم یون اختصاصی و غیرقابل اشتعال ما بی‌نهایت ایمن‌تر و عملکرد بالاتری نسبت به وضعیت فعلی صنعت دارند، و به رسمیت شناخته شدن برای این دستاوردها در نمایشگاه CES 2022، بزرگترین نمایشگاه فناوری محصولات در جهان، افتخاری قابل توجه است.»

فناوری باتری غیر قابل اشتعال انحصاری مبتنی بر گرافن انرژی نانوتک بیش از ۱۴۰۰ چرخه (نزدیک به ۱۰ سال) استفاده را با ۸۰% کارایی نشان داده است، در مقایسه با یک باتری لیتیوم یون سنتی ۳۰۰-۵۰۰ چرخه (حدود دو تا سه سال) چرخه شارژ/دشارژ، عملکرد این باتری گرافنی بسیار قابل توجه است. برخلاف باتری‌های لیتیوم یون سنتی، باتری‌های انرژی نانوتک حتی در آب و هوای شدید (۴۰- تا ۶۰ درجه سانتی گراد / -۴۰ درجه فارنهایت تا +۱۴۰ درجه فارنهایت) عملکرد خود را حفظ می‌کنند و زمان شارژ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. علاوه بر این، باتری‌های انرژی نانوتک می‌توانند خودروهای الکتریکی را قادر به دستیابی به برد بیش از ۴۰۰ مایل و عملکرد در شرایط آب و هوایی شدید (گرما یا سرما) کنند.