نوار تست تشخیصی نانویی، برنده جایزه “بهترین در نوآوری”

شرکت گرافیل (Grapheal) برنده جایزه معتبر CES 2022 Innovation Award در لاس وگاس شد. این شرکت برای محصول خود یعنی نوار تست گرافنی برای شناسایی نشانگرهای زیستی موفق به دریافت این جایزه شد.

شرکت گرافیل عضو اصلی پرچم‌دار گرافن بوده که به تازگی برنده جایزه “بهترین در نوآوری” از نمایشگاه Consumer Electronics (CES) شده است که تاثیرگذارترین رویداد فناوری جهان است. وینسنت بوچیات، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت گرافیل می‌گوید: «ما از دریافت این افتخار هیجان‌زده هستیم. این شرکت فناوری‌های مبتنی بر گرافن را برای بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی توسعه می‌دهد. سال گذشته، شرکت گرافیل نزدیک به ۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خصوصی جذب کرد.»

جایزه «بهترین در نوآوری» CES فناوری TestNPass Grapheal را به رسمیت شناخت، این محصول یک نوار تست مستقل برای شناسایی نشانگرهای زیستی و ارائه یک برچسب RFID رمزگذاری شده است. در این محصول، گرافن حساسیت فوق‌العاده‌ای را در زیست‌حسگر دیجیتال ایجاد می‌کند.

بوشیات توضیح می‌دهد: «ما از حساسیت منحصر به‌فرد گرافن برای شناسایی مولکول‌های زیستی در سطح پایین و بدون نیاز به تقویت استفاده می‌کنیم.»

شرکت گرافیل عضو اصلی پرچم‌دار گرافن، تنها استارت‌آپی است که در کنار غول داروسازی Abbott این جایزه را در رده مراقبت‌های بهداشتی دریافت کرده است.

از آنجایی که این دستگاه به‌طور همزمان با یک برنامه تلفن هوشمند رایگان از طریق NFC همراه است، نتایج آزمایش سریع‌تر از روش‌های سنتی در دستگاه دیجیتال در دسترس قرار می‌گیرد. برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، TestNPass از شناسه‌های بیومتریک ایمن و فناوری RFID رمزگذاری شده استفاده می‌کند.

بوشیات تأیید می‌کند: «گذرنامه سلامت ما بدون اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی آنلاین خوانده و تفسیر می‌شود.»

TestNPass شرکت گرافیل یکی از تنها ۱۵ برنده در دسته‌های مختلف، از مجموع بیش از ۱۸۰۰ کاندید در سراسر جهان بود که رکوردی در تعداد درخواست‌ها برای این جایزه معتبر فناوری است. بوشیات و همکارانش این جایزه منحصر به فرد را دریافت خواهند کرد. این محصول در نمایشگاه CES که از ۵ تا ۸ ژانویه ۲۰۲۲ در لاس وگاس، برگزار شد، به نمایش درآمد.

بوشیات با افتخار می گوید: «این مسابقه سالانه تنها به بهترین و خلاقانه‌ترین محصولات در طراحی و اعطا می‌شود.»

او می افزاید: «این جایزه قطعاً به ما کمک خواهد کرد تا فناوری خود را که در اروپا تأمین مالی و توسعه یافته است، در بازارهای آمریکا و بین‌المللی ارتقا دهیم.»

کاری هجلت، رئیس بخش نوآوری پرچمدار گرافن، تاکید می‌کند: «این جایزه پتانسیل بالای بازار محصولات دارای گرافن را نشان می‌دهد. شرکت گرافیل یکی از اعضای با ارزش پروژه ما است که توسط کمیسیون اروپا تامین مالی شده است تا گرافن و مواد لایه‌ای را به بازار بیاورد. جوایز فوق‌العاده معتبر نمایشگاه CES معمولاً به شرکت‌های چند میلیاردی مانند سونی، اپل، ابوت اعطا می‌شوند. ما کاملاً خوشحالیم که آن‌ها تصمیم گرفتند امسال شرکت گرافیل را به رسمیت بشناسند.»