پدهای بهداشتی زنانه که با فناوری‌ نانو ارتقا پیدا کرده‌اند

شرکت پکتیو برای تولید نواربهداشتی‌های توسعه یافته با فناوری‌ نانو، موفق به کسب جایزه نوآورانه‌ترین نواربهداشتی سال ۲۰۲۱ شد. این محصولات به گونه‌ای توسعه یافته‌اند که میزان رشد باکتری در پدها به حداقل رسیده و از بروز خارش و بوی بد جلوگیری کند.

نواربهداشتی‌های شرکت پکتیو (PECTIV)، از سوی MEA Business Awards به‌عنوان نوآورانه‌ترین نوار بهداشتی در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. این برند در حال رشد بر ارائه محصولات بهداشتی متمرکز شده است که به طور موثر مشکلاتی را که ممکن است در طول دوره قاعدگی ایجاد شود، برطرف کند.

پکتیو که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در دبی قرار دارد، درست زمانی که همه‌گیری کووید-۱۹ در حال شتاب گرفتن بود، فعالیت خود را آغاز کرد. قبل از بحران، تقاضای زیادی برای نوارهای بهداشتی نوآورانه وجود داشت که می‌توانست از خارش و بوی بد جلوگیری کند و همچنین از رشد باکتری‌ها در طول استفاده محافظت کند.

به دلیل حساسیت‌های بهداشتی بانوان در طول دوره قاعدگی، آن‌ها هنگام تصمیم‌گیری برای خرید محصولات بهداشتی دقت زیادی دارند. پس از مشاهده تعداد زیادی از زنان که در نتیجه استفاده از محصولات معمولی دچار مشکل خارش، نشت و سایر مسائل ناراحت‌کننده می‌شوند بنیان‌گذاران پکتیو یک مدل کسب‌وکاری را توسعه داده‌اند که اولویت بالایی بر روی کاربرد و ایمنی محصول دارد. این روند در نهایت باعث شد که این زنان به دلیل مشکلات مختلف ناشی از محصولاتی که استفاده می‌کردند، از دوره قاعدگی خود هراس داشته باشند. این شرکت تمرکز خود را روی حل این مسائل گذاشت.

دکتر الیاس عبود، مدیرعامل پکتیو گفت: «محصولات ما برای حل مشکلات و ارائه محافظت ساخته شده‌اند. کاربرد و ایمنی دو عنصر اصلی خط تولید ما هستند. این جایزه به مصرف‌کنندگان اطمینان می‌دهد که محصولات برند ما برای استفاده موثر و ایمن هستند.»

وی می‌افزاید: «ما توانستیم با عملیات راهبردی خود سهمی از بازار بهداشت شخصی را به دست آوریم. ما متوجه شدیم که شکافی در این صنعت وجود دارد، زیرا سایر رقبا نتوانستند نیاز فوری به این محصولاتی را درک کنند که به جلوگیری از خارش، بوی بد کمک می‌کند. این امر برای موفقیت ما ضروری است زیرا ما به دنبال رشد در فضای بهداشت و حفاظت زنانه هستیم.»

برندهای بهداشتی پکتیو از فناوری نانو نوآورانه برای محافظت در برابر باکتری‌ها، کنترل بو و جلوگیری از تحریک و التهاب استفاده می‌کنند. هر پد به گونه‌ای طراحی شده است که برای حداکثر جریان هوا تنفس داشته باشد و به محافظ‌های جانبی برای جلوگیری از نشتی مجهز شده است. بدون مواد شیمیایی مضر، پدها قابلیت جذب نهایی را برای اطمینان از تجربه کاربری محدود و بدون درد ارائه می‌دهند.

جوایز کسب و کار MEA توسط تیم MEA Markets تعیین می‌شود. این تیم اطلاعاتی را به طور مستقل از منابع مختلف در دسترس عموم جمع‌آوری می‌کند که در کنار هر مطلبی که توسط یک نامزد ارائه می‌شود، ارزیابی می‌شود. قضاوت نهایی بر اساس معیارهای مختلفی مانند عملکرد تجاری، طول عمر، رشد تجاری (چه پایدار یا سریع) و هر گونه نوآوری یا بازخورد قابل توجهی انجام می شود.