تولید تستر گرافنی با مصرف انرژی بسیار پایین

یک شرکت نوپا در کره‌جنوبی که در حوزه تولید محصولات گرافنی تمرکز دارد، تستر گرافنی ساخته که مصرف انرژی کمی دارد.

شرکت گرافن اسکوئر (Graphene Square) توستر گرافنی شفاف خود را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشت. در رویداد اخیر CES، گرافن اسکوئر مستقر در کره جنوبی “استایلر آشپزخانه” خود را ارائه کرد، یک توستر شفاف که از گرافن بهره‌مند شده است.

علاوه بر ردیابی سطح برشته شدن نان، گفته می‌شود این دستگاه ۵۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به تسترهای رایج دارد و پخت و پز در فضای باز را با باتری‌های قابل شارژ امکان‌پذیر می‌کند. این دستگاه همچنین تاشو و قابل ارتقا به دو بشقاب پخت و پز/گرم کردن است و برای دانلود و کنترل دستور پخت غذا به دستگاه‌های موبایل متصل می‌شود.

این شرکت همچنین از سیستم شفاف گرمایش گرافنی برای شیشه‌های جلو برای جلوگیری از تجمع بخار استفاده می‌کند. شرکت گرافن اسکوئر در حال حاضر روی تولید بخاری‌های شفاف برای وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز دارد. بخاری گرافنی به فیلم شیشه جلوی پنجره خودرو متصل می‌شود و گرما تولید می‌کند، در نتیجه از یخ‌زدگی جلوگیری می‌کند.

شرکت گرافن اسکوئر یکی از شرکت‌های پیشگام در کسب و کار مواد گرافنی است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ به‌صورت اسپین‌آف توسط هونگ بیونگ هی، مدیر آزمایشگاه استاد شیمی در دانشگاه ملی سئول تاسیس شد. این شرکت روی فناوری گرافن تحقیق و تجهیزاتی را برای استفاده علمی و صنعتی فراهم می‌کند.

گرافن اسکوئر روی روش اختصاصی لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار (CVD) کار می‌کند، که برای تولید انبوه گرافن استفاده می‌شود. این روش براساس تحقیقات هونگ در زمینه سنتز گرافن با سطح وسیع در سال ۲۰۰۹ انجام شده ‌است. تحقیقات CVD وی اولین تحقیق در مورد گرافن بوده و در مجلات برتر دانشگاهی، از جمله Nature منتشر شده ‌است.