عرضه جوهرهای رسانا حاوی طلا و پلاتین

شرکت الکترونیکس (Electroninks) جوهرهای رسانا عاری از ذرات را با فرمولاسیون طلا و پلاتین تولید می‌کند.

این شرکت پیشرو در جوهرهای فلزی رسانای بدون ذرات و مواد پیشرفته، از افزودن جوهرهای رسانای طلا (Au) و پلاتین (Pt) عاری از ذرات به کاتالوگ محصولات خود خبر داد. افزودن جوهرهای طلا و پلاتین به سازندگان لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه‌های پزشکی، حسگرها و نیمه‌رساناها این توانایی را می‌دهد تا محصولات سبک‌تر، ارزان‌تر و سازگار با محیط‌زیست بسازند.

تقاضا برای ادوات میکروالکترونیک قدرتمند با اشکال و اندازه‌های مختلف هرگز به این حدی الان شاهد هستیم، نبوده است. از نمایشگرهای تاشو در تلفن‌های ۵G جدید گرفته تا حسگرهای پزشکی در لباس‌های ورزشی، مواد جدید و قطعات نیمه‌رسانا، مدارهای کوچک قدرتمند نقش اساسی در توسعه این تجهیزات دارند. جوهرهای رسانای شرکت الکترونیکس نوآوری‌های بیشتری را در این زمینه ممکن می‌سازد.

شرکت الکترونیکس در حال حاضر جوهر عاری از ذرات را به همراه جوهر نقره رسانای به بازار عرضه کرده است. جوهرهای فلزی جدید طلا و پلاتین از پیش سازهای فلزی-آلی تشکیل شده‌اند که در دمای پایین‌تر از جوهرهای نانوذرات تجزیه می‌شوند و می‌توانند با اشعه ماوراء بنفش پخته شوند. این جوهرها در بازار منحصر به فرد هستند و با فعال کردن خواص الکتریکی و قابلیت اطمینان مشابه فیلم‌ها یا روکش طلا و پلاتین، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف مواد (و ضایعات) و کاهش هزینه برای مشتریان فراهم می‌کنند.

این جوهرهای جدید با ایجاد فرصت‌های تازه در تولید محصول به تولیدکنندگان کمک شایانی می‌کنند. این جوهرها از نظر کاتالیزوری فعال بوده و مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند در نتیجه ایده‌آل برای مدارهای محافظ، حسگرهای گاز، حرارتی و زیستی هستند. برخلاف جوهرهای طلا و پلاتین سنتی که بر پایه نانوذرات فلزی بوده و به صورت سوسپانسیون با مواد آلی/پلیمرها آمیخته هستند و این کار عملکرد آن‌ها را کاهش می‌دهد، جوهرهای بدون ذرات شرکت الکترونیکس چاپ و تولید قابل اعتماد را در محیط‌های غیر معمول  حتی برای مشتریان حوزه هوافضا و را ممکن می‌سازد.

شرکت الکترونیکس جوهرهای عاری از ذرات را توسعه داده است تا موادی را به بازار ارائه دهد که بتواند در برابر دما و رطوبت بالا مقاومت کند و آن‌ها را برای استفاده در کاربردهای مختلف بسیار ایده‌آل کند.