استفاده صنعتی از نانوپوشش‌های ضدخوردگی در سازه‌های ضدسیل

رهیافت‌های حوزه پوشش شرکت مواد گرافن کاربردی (Applied Graphene Materials) برای کاربردهای ضدخوردگی در سازه‌های ضدسیل استفاده می‌شوند.

شرکت مواد گرافن کاربردی یا اپلاید گرافن متریالز، تولیدکننده سوسپانسیون‌های حاوی نانوپلاکت‌های گرافنی است. این شرکت اعلام کرد که آژانس محیط زیست انگلستان (EA) برای اولین بار محصول ضدخوردگی AGM را با موفقیت در یکی از سازه‌های دفاع در برابر سیل خود در سواحل شمال شرقی انگلستان استفاده کرده است. دروازه‌های دفاع در برابر سیل ساحلی با پرایمر ضدخوردگی جدید AGM با گرافن تقویت‌شده Genable CX پوشانده شده‌اند.

سیستم پوشش AGM که در این پروژه استفاده شده، پیش از این به کرات برای بررسی میزان خاصیت ضدخوردگی استفاده شده است. در این آزمایش‌ها بعد از ۱۸ ماه آزمایش عمیق و ارزیابی عملکرد ضدخوردگی برای هر دو روش نمک پاشی و غوطه‌وری در رژیم‌های آزمایشی خشن، نتایج رضایت بخش گزارش شده است.

این اولین کاربرد این پوشش‌ها توسط یک مشتری در تاسیسات ساحلی است، که نقطه عطفی بزرگ در بهره برداری از سیستم‌های پوشش‌های تقویت‌شده با گرافن AGM برای محافظت در برابر خوردگی در محیط‌های خشن ساحلی است. پوشش EA اولین مورد از چندین پروژه برنامه‌ریزی شده برای به کارگیری این فناوری است.

آدریان پاتس، مدیر اجرایی شرکت مواد گرافن کاربردی گفت: «پس از سال‌ها توسعه محصول و آزمایش‌های دقیق فرمول‌های نمونه گرافن برای طیف وسیعی از محیط‌های خوردگی خشن، دیدن کاربرد موفقیت‌آمیز این پوشش‌ها در شرایط سخت ساحلی و دریایی بسیار خوشحال‌کننده است. من از فرصت پیش آمده برای تعامل با آژانس محیط زیست انگلستان هیجان‌زده هستم و مشتاقانه منتظر استفاده گسترده‌تر از محصولات ما در سازه‌های بیشتر EA و همچنین تعامل عمیق‌تر با آن‌ها به عنوان ارائه دهنده راه حل‌های نوآورانه هستم.»

جان آبراهام از آژانس محیط زیست انگلستان گفت: «EA برای خود یک هدف بلندپروازانه برای تبدیل شدن به یک سازمان عاری از کربن تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است. اگر می‌خواهیم به این جاه‌طلبی برسیم، باید نوآوری ارائه کنیم و با شرکت‌هایی که در حال توسعه مواد و فناوری‌های آینده هستند تعامل داشته باشیم. یکی از زمینه‌هایی که EA به آن توجه می‌کند، این است که چگونه فواصل تعمیر و نگهداری دارایی‌های مدیریت ریسک سیل (FRM) خود را طولانی‌تر کنیم، که ردپای کربن ما را در فعالیت‌های تعمیر و نگهداری کاهش می‌دهد.»

وی می‌افزاید: «ما از این فرصت برای تعامل با AGM استفاده کرده‌ایم که پرایمر گرافن پیشرفته جدید خود را، به ما عرضه کرده است. این سازه که در آن از پوشش گرافنی استفاده شده، متشکل از دو سد ضدسیل، دو دروازه دریچه‌ای و اجزای مختلف کمکی مربوط به است که همه در محیط سخت ساحلی هستند که به دلیل موقعیت مکانی آن مجبور به تعمیر و نگهداری مکرر هستیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری با AGM هستیم تا در سال ۲۰۲۲ این محصول جالب و نوآورانه را در طیف وسیعی از محیط‌های واقعی آزمایش کنیم.»