تاسیس شرکتی برای توسعه تجاری سامانه‌های میکروسیالی

یکی از محققان ویرجینیا تک با راه‌اندازی شرکت فیز به دنبال تجاری‌سازی دستاوردهای خود در حوزه میکروسیالی است. پلتفرم چاپ سه‌بعدی فیز به محققان و احتمالاً صنعت این امکان را می‌دهد که به سرعت در عرض چند ساعت ادوات میکروسیال را طراحی و ایجاد کنند.

محققان، دانشجویان و دانش‌آموختگان فناوری ویرجینیا با کمک مالی مرکز ملی پیشرفت علوم انتقال (NCATS)، که زیر نظر مؤسسه ملی سلامت فعالیت می‌کند، در حال کاوش در زمینه میکروسیال‌ها خواهند بود. به گفته مسئولان فیز (Phase Inc)، دستگاه‌های میکروسیال مانند لوله‌های آزمایش عصر دیجیتال هستند که توسعه نسل بعدی درمان و پیشرفت‌های تشخیصی را تسهیل می‌کنند.

جف شولتز، فارغ‌التحصیل ویرجینیا تک، که دکترای خود را در رشته مهندسی مواد در سال ۲۰۰۳ دریافت کرده است، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران این شرکت است. میکروسیالی ستون فقرات را برای پلتفرم‌های ارگان روی تراشه و انسان روی تراشه فراهم می‌کند که یک محیط زیستی واقعی را شبیه‌سازی می‌کند که در آن دانشمندان می‌توانند درمان‌های مسائل پزشکی را مطالعه و شناسایی کنند. بر اساس تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل شرکت فیز، ارزش بازار دستگاه‌های میکروسیال در حال حاضر ۱۷ میلیارد دلار در سراسر جهان است و پیش‌بینی می‌شود که با افزایش استفاده از آن‌ها در پزشکی نقطه‌ای مراقبت و تشخیص، به‌طور تصاعدی رشد کند.

رافائل داوالوس در آزمایشگاه خود در مقابل تابلویی ایستاده است که روی آن نوشته شده است: “مرکز بهداشت مهندسی”. رافائل داوالوس این دستگاه‌ها را در آزمایشگاه خود، یعنی آزمایشگاه سیستم‌های بیوالکترومکانیکی طراحی و آزمایش خواهد کرد. در این پروژه، شولتز و شرکتش دستگاه‌های میکروسیال را ایجاد خواهند کرد.

داوالوس و دانشجویان وی، دستگاه‌های میکروسیال را برای چندین کاربرد مختلف از جداسازی سلولی نادر تا مدل‌سازی سد خونی مغزی، طراحی خواهند کرد.

جوزی دانکن، دانشجوی دکترا در آزمایشگاه داوالوس گفت: «میکروفلوئیدیکس به محققان اجازه می‌دهد تا ذرات را در مقیاس سلولی آزمایش کنند، آن‌ها می‌توانند دقت را افزایش داده و فرآیندها را کوچک‌تر کنند و در نتیجه هزینه کمتری پرداخت شود.»

دانکن که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک از ویرجینیا تک دریافت کرده است، گفت: «من هیجان‌زده هستم که بخشی از پیشگام روش جدیدی از چاپ سه‌بعدی هستم که به‌طور خاص برای میکروسیالات طراحی شده است.»