قراردادی برای رفع‌ چالش‌های زیست‌محیطی ارتش آمریکا با فناوری‌ نانو

با انعقاد قراردادی میان گرافن لابراتوریز (GLI)، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت جی‌۶ متریالز، با ارتش آمریکا قرار است تحقیقات روی اکسیدگرافن و کاربردهای آن به منظور رفع نیازهای ارتش آمریکا انجام شود.

شرکت جی‌۶ متریالز (G6 Materials) توافق‌نامه استفاده از مواد اکسیدگرافن را با ارتش آمریکا امضا کرد. این شرکت اعلام کرده است که شرکت تابعه آن‌ها، Graphene Laboratories، یک قرارداد خدمات آزمایشی با مرکز تحقیقات و توسعه مهندسی ارتش آمریکا در می‌سی‌سی‌پی منعقد کرده است.

GLI ویژگی‌های عملکرد و کیفیت مواد اکسید گرافن را به منظور کمک به حل چالش‌های زیست محیطی ارزیابی خواهد کرد. توسعه مواد GO با قابلیت جذب عالی برای حذف آلاینده‌های پیچیده، با ۱۰ آزمایش خاص که توسط ERDC ارتش آمریکا بر روی مواد اکسید گرافن GLI انجام می‌شود، صورت می‌گیرد. این پروژه برای بازه زمانی پیش‌بینی شده یک ساله اجرا خواهد شد.

دانیل استولیاروف، مدیرعامل شرکت جی‌۶ متریالز می‌گوید: «ورود به این توافق‌نامه با ERDC ارتش آمریکا هیجان‌انگیز بوده و نقطه عطف مهمی برای G6 است. رسمی کردن این رابطه جدید و راهبردی با ارتش آمریکا نتیجه مستقیم خرید GX Technologies در اوایل سال ۲۰۲۱ است. تیم ما مشتاقانه منتظر شروع این پروژه، استفاده از تخصص مرتبط با گرافن و ارزیابی نتایج همراه با ERDC ارتش آمریکا است. من می‌خواهم از پرسنل جی‌۶ متریالز برای حرفه‌ای بودن آن‌ها تاکنون و همچنین سطح شدید علاقه آن‌ها به کار با GLI تشکر کنم. انتظار ما این است که این قرارداد تنها آغاز یک رابطه طولانی و دوجانبه سودمند با ERDC ارتش آمریکا باشد.»

GLI قصد دارد مواد اکسید گرافنی را توسعه دهد که دارای قابلیت جذب برتر برای حذف آلاینده‌های پیچیده هستند، همانطور که توسط تیم تحقیقاتی آن‌ها پیشنهاد شده، این فناوری برای ERDC ارتش آمریکا بسیار جالب است.

این شرکت تابعه جی‌۶ متریالز انتظار دارد روی سه فرمولاسیون تمرکز کند که تا حد زیادی درجه اکسیداسیون آن‌ها متفاوت است. ERDC ارتش مواد GO جدید توسعه یافته توسط GLI را تحت شرایط و ضوابط این توافق‌نامه ارزیابی خواهد کرد.