تولید صنعتی کاغذ الکترونیکی رنگی با استفاده از نانوذرات

شرکت نانوبریک (Nanobrick) فیلم کاغذی الکترونیکی رنگی با استفاده از فناوری نانو تولید کرد. این فیلم‌ها قابل استفاده در کتاب‌خوان‌های الکترونیکی یا تبلت‌ها هستند.

نانوبریک اعلام کرد که توانسته است یک فیلم کاغذ الکترونیکی تمام رنگی با استفاده از بلورهای فوتونیکی بسازند. این شرکت که متخصص در توسعه مواد پیشرفته با استفاده از نانو ذرات است، گفت که آن‌ها از طریق اصلاحات گسترده در نانومواد و همچنین بهبود فرآیند که منجر به توسعه فیلم‌های قابل تنظیم رنگی شده، به این موفقیت دست یافتند، چیزی که آ‌ن‌ها ادعا می‌کنند برای اولین بار در جهان است.

نانوبریک  گفته است که آن‌ها امیدوارند این توسعه به تجاری‌سازی سریع کاغذ الکترونیکی تمام رنگی کمک کند. یکی از مقامات این شرکت گفت: «کاغذ الکترونیکی برای چندین دهه توسط شرکت‌های مختلف در جهان از طریق سرمایه‌گذاری در مقیاس بزرگ تجاری شده است، اما در حال حاضر تنها EIH (E Ink Holdings Inc.)  توانسته یک فناوری سطح بالا را ارائه داده و موفق به تجاری‌سازی آن شده است.»

این مقام در ادامه افزود: «در حالی که برای شناسایی رنگ‌ها از طریق فیلم به یک فرآیند الگوی پیچیده و یک بورد محرک نیاز است، فناوری اصلی ما تنها با تنظیم فاصله بین نانوذرات، رنگ کامل را تشخیص می‌دهد و امکان تغییر رنگ با خود فیلم را فراهم می‌کند.»

این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال توسعه و تجاری‌سازی مواد کاربردی بر اساس پلت فرم جدید نانویی است که تولید کرده است. جوحای هیون مدیرعامل شرکت نانوبریک گفت: «ما می‌خواهیم با بهره‌گیری از نقاط قوت خود یک بازار نمایشگر  جدید(E-skin) ایجاد کنیم، مانند جعبه‌های محصولات الکترونیکی که رنگ‌ها را بر اساس ترجیحات کاربر یا محیط‌های خارجی تغییر می‌دهند.»

منتظر جزئیات بیشتری هستیم، که شامل این است که چه مدت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که صفحه‌نمایش کاغذ الکترونیکی رنگی جدید به کتاب‌خوان‌های الکترونیکی یا تبلت‌هایی که می‌توانیم بخریم، عرضه شود.