حمایت مالی برای تولید انبوه باتری‌های Li-S نانویی

لایتن (Lyten)، یک شرکت مواد پیشرفته در حوزه نانوباتری، حمایت مالی از سوی برنامه سرمایه نوآوری امنیت ملی برای تسریع توسعه فناوری باتری برای استفاده تجاری و امنیت ملی دریافت کرد. باتری Li-S این شرکت حاوی اکسیدهای فلزی نیست و همچنین عاری از کبالت و نیکل است. این باتری را می‌توان در فرمت‌های استوانه‌ای، پاکتی و منشوری تولید کرد.

لایتن اعلام کرد که قراردادی با برنامه سرمایه نوآوری امنیت ملی (NSIC) وزارت دفاع آمریکا (DoD) امضا کرده است تا با استفاده از مزایای این قرارداد به توسعه ظرفیت ساخت و تولید نمونه اولیه باتری خود بپردازد.

لایتن یک شرکت مواد پیشرفته است که یک فناوری انقلابی باتری لیتیوم سولفور را برای استفاده در کاربردهای مختلف در خودرو، هوافضا، دفاع و بسیاری از بازارهای دیگر توسعه می‌دهد.

گرنت چند میلیون دلاری NSIC با افزایش تعداد سلول‌هایی که می‌توان در سال در خط تولید آزمایشی باتری تولید کرد، به کاهش زمان عرضه باتری‌های لیتیوم سولفور (Li-S)  لایتن کمک می‌کند.

NSIC یک برنامه جدید در وزارت دفاع آمریکا است که هدف آن تامین بودجه برای شرکت‌های نوپا و تسریع‌دهنده توسعه محصول برای نوآوری‌هایی است که می‌تواند برای کاربردهای تجاری و امنیت ملی استفاده شود. فناوری باتری پیشرفته لایتن یکی از چندین پروژه نسل بعدی حوزه باتری است که در حال حاضر برای اطمینان از هموار بودن مسیر نوآوری‌های امنیت ملی وزارت دفاع تامین مالی می‌شود.

دن کوک، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران لایتن، گفت: «کمک مالی NSIC نشان دیگری از اعتماد کارشناسان به مواد پیشرفته لایتن و فناوری این باتری جدید است. ما از وزارت دفاع و NSIC به خاطر شناخت ارزش استثنایی فناوری ما و کمک به تامین مالی پیشرفته خط آزمایشی باتری‌های لیتیوم-گوگرد و کارخانه ساخت گرافن سه‌بعدی در سیلیکون ولی سپاسگزاریم. این گرنت به ما کمک می‌کند تا به اهداف خود یعنی تامین باتری‌های پیشرفته ضروری برای حمل و نقل فعلی و آینده، حمل و نقل الکترونیکی و برنامه‌های کاربردی امنیت ملی نزدیک‌تر شویم.»

برای چندین سال، لایتن در حال توسعه یک ماده گرافن سه‌بعدی است که به طور قابل توجهی باتری‌های تجاری قابل شارژ را بهبود می‌بخشد. با فرمول‌بندی و تنظیم Lyten 3D Graphene® در سطح مولکولی و افزودن آن به فرمولاسیون Li-S اختصاصی خود، لایتن می‌تواند توانمندی‌ باتری‌ها را بهبود دهد. علاوه بر این، باتری‌های توسعه یافته با این فناوری، دما و ایمنی عملکرد استثنایی، چرخه عمر بیش از ۱۴۰۰ چرخه (تحت شرایط آزمایش مشخص شده وزارت دفاع) و کمترین میزان انتشار کربن را در بین باتری‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند. لایتن بدون استفاده از کبالت، نیکل یا سایر مواد معدنی کمیاب قادر است باتری‌های خود را به طور کامل تامین و تولید کند.

خط آزمایشی لایتن قرار است در سال ۲۰۲۲ افتتاح شود و انتظار می‌رود سالانه بیش از ۲۰۰۰۰۰ سلول کیسه‌ای، استوانه‌ای یا منشوری با پشتیبانی تشکیلات و تجهیزات آزمایشی اضافی توسط NSIC تولید شود.