آغاز سیزدهمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو

سیزدهمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو همراستا با سایر المپیادهای علمی، در روز ۸ بهمن‌ماه سال جاری با مشارکت بیش از ۳۵۰۰ داوطلب در سراسر کشور برگزار شد. این دوره از المپیاد برای اولین بار توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به مرحله‌ اجرا رسید.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو رویدادی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به ایران است. این رویداد، ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی است که مباحث اصلی در علوم و فناوری نانو را در برمی‌گیرد. به منظور آماده‏‌سازی داوطلبان برای حضور در مراحل مختلف المیپاد، ستاد نانو از برگزاری کارگاه‌‏های آمادگی المپیاد حمایت نقدی انجام می‏‌دهد.
برگزیدگان مرحله اول این المپیاد، در مرحله دوم در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در نهایت، ۴۰ نفر از برگزیدگان نهایی در دوره آموزشی تابستان شرکت می‌کنند‌؛ در دوره تابستان که در واقع مرحله نهایی المپیاد محسوب می‌شود، دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز مشخص خواهند شد.
لازم به ذکر است، تمامی برگزیدگان المپیاد علوم و فناوری نانو، علاوه بر بهره‌مندی از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، از تسهیلات و امتیازهای بنیاد ملی نخبگان نیز برخوردار می‌شوند و برگزیدگان می‏توانند در زمان ورود به دانشگاه از این تسهیلات و امتیازات استفاده کنند.