جذب ۶۰ میلیون دلار بودجه برای توسعه محصولات گرافنی

شرکت بریتانیایی پاراگراف (Paragraf) در آخرین دور جذب حمایت مالی خود ۶۰ میلیون دلار حمایت مالی جمع‌آوری کرده است.

این توسعه‌دهنده گرافن، اعلام کرده است که به تازگی شصت میلیون دلار از صندوق آینده بریتانیا، In-Q-Tel و سایر سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرده است. این وجوه برای تسریع در توسعه ادوات، تولید و عرضه محصول به بازار استفاده خواهد شد.

پاراگراف مواد گرافنی با استفاده از CVD  تولید می‌کند که سپس از آن برای ایجاد دستگاه‌هایی برای بازارهای حسگر، انرژی و نیمه هادی‌ها استفاده می‌کند. این شرکت اولین محصول خود، یک حسگر اثر هال مبتنی بر گرافن را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و اخیراً مطالعه‌ای را برای آزمایش استقرار گرافن به‌عنوان یک ماده الکترود OLED به پایان رسانده است.

حسگر گرافنی اثر هال GHS01AT برای استفاده در محیط‌های نسبتاً کم میدان و دمای طبیعی محیط بهینه شده ‌است. قدرت‌ تفکیک‌ اندازه‌گیری میدان مغناطیسی این حسگر در محدوده حسگرهای مغناطیسی پیچیده است، با این وجود با اندازه کوچک و سهولت استفاده از حسگر اثر هال، این حسگر قادر است به طیف وسیعی از وظایف نظارتی فراتر از فناوری‌های معمولی پاسخ دهد. علاوه‌بر حسگر، شرکت پاراگراف کیت GHS Array Starter خود را نیز عرضه است. این صفحه جمع و جور امکان اندازه‌گیری هم‌زمان حداکثر ۸ حسگر GHS01AT را فراهم می‌کند. هر حسگر با یک کابل رابط ۱٫۵ متری به یک کاوشگر متصل شده و برای نظارت هم‌زمان دما و اصلاح دما، از حسگر دمایی مخصوص به خود بهره می‌برد. این سخت‌افزار پلاگین بوده و استفاده از آن ساده است.

پاراگراف اولین شرکتی است که لایه‌نشانی مستقیم گرافن دوبعدی روی لایه‌های نیمه‌هادی در مقیاس تجاری را انجام داده و قطعات الکترونیکی با عملکرد بالا را با کیفیت مناسبی تولید می‌کند.

پاراگراف در نزدیکی شهر کمبریج واقع شده ‌است. این شرکت یک روش اختصاصی برای تولید تک لایه‌های گرافن دارد که می‌توان با آن گرافن را مستقیم روی سیلیکون، کاربید سیلیکون، یاقوت کبود و گالیم نیترید قرار داد.