جذب سرمایه برای افزایش مقیاس تولید ابرخازن‌های نانویی

شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) تولیدکننده و توسعه‌دهنده ابرخازن‌های دارای چگالی انرژی و توان بالا در استونی، ۳۷٫۶ میلیون یورو سرمایه جدید جمع‌آوری کرده است.

در دور D3 جذب سرمایه، شرکت‌های متعددی از جمله یکی از بنیان‌گذاران متخصص باتری به تیم سرمایه‌گذاران اسکلتون تکنولوژیز پیوسته‌اند. هدف این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش بیشتر تولید ابرخازن‌ها در زاکسن، آلمان، برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان و ادامه توسعه ابرخازن و فناوری گرافن منحنی در محصولات باتری‌های جدید خواهد بود.

تاوی مادیبرک، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران اسکلتون تکنولوژیز گفت: «این بودجه جدید یکی از نقاط عطف توسعه فناوری اسکلتون تکنولوژیز است که به ما امکان می‌دهد راهبرد بلندمدت خود را اجرا کنیم و هیچ سرعتی را در افزایش تولید خود برای ارائه خدمات به تقاضای رو به رشد مشتری از دست ندهیم. اگرچه تمرکز ما بر افزایش مقیاس است، همچنان به سرمایه‌گذاری قوی در تحقیق و توسعه ادامه می‌دهیم. ما قاطعانه معتقدیم که برای دستیابی به اهداف آب و هوایی معاهده پاریس، نوآوری اساسی بیشتری در ذخیره‌سازی انرژی مورد نیاز است و این امر توسط شرکت‌های فناور اجرا خواهد شد.»

ابرخازن‌های اسکلتون تکنولوژیز می‌توانند در عرض چند ثانیه شارژ شوند و ۱ میلیون چرخه شارژ داشته باشند. این، توانمندی همراه با راندمان بالا، آن‌ها را به تامین‌کننده منتخب شرکت‌های تولیدکننده از خودرو گرفته تا کاربردهای صنعتی تبدیل کرده است. فناوری گرافنی شرکت اسکلتون با عنوان Curved Graphene، با افزایش دو برابری دانسیته انرژی، پیشرفت‌های جدیدی را در این حوزه به ارمغان می‌آورد. ابرخازن‌ها که با میدان الکتریکی شارژ می‌شوند نیاز به واکنش شیمیایی ندارند و به سرعت شارژ می‌شوند. اسکلتون تکنولوژیز با استفاده از مشتقات کربنی دارای حفره‌های نانوساختار و مواد گرافنی اقدام به تولید ابر خازن می‌کند.

مادیبرک افزود: «مرحله بعدی رشد شرکت اسکلتون تکنولوژیز، افزایش مقیاس ساخت ابرخازن و توسعه مستمر است که در آن فناوری ما در محصولات جدید استفاده می‌شود. من متقاعد شده‌ام که نسل بعدی فناوری‌های باتری، با نوآوری در مواد امکان‌پذیر می‌شوند. تیم اسکلتون تکنولوژیز سابقه اثبات شده‌ای در انجام تحقیق و توسعه برای عرضه محصولات واقعی دارد، به همین دلیل است که سرمایه گذاری در این شرکت برای من یک انتخاب واضح بود.»

از آنجایی که بازار باتری و ذخیره انرژی در حال حاضر کاملاً تحت تسلط شرکت‌های آسیایی است، اروپا چاره‌ای جز این ندارد که اگر می‌خواهد در زمینه فناوری‌های کلیدی ادعای رهبری کند و در کورس مسابقه با شرکت‌های آسیایی قرار داشته باشد باید گام‌های بلندی برداشته و به سرعت حرکت کند. ما نه تنها باید روی فناوری‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که در حال حاضر کار می‌کنند، بلکه باید در نوآوری‌هایی که برای چندین دهه آینده به آن نیاز داریم، سرمایه‌گذاری کنیم.