کمک‌هزینه‌ای برای استفاده از نانوذرات در توسعه دارو

دانشگاه وارویک کمک هزینه ۱۵۰۰۰۰ یورویی برای بررسی امکان ایجاد تحول در داروها با استفاده از نانوذرات دریافت می‌کند. این بودجه برای پروژه‌ای به منظور بهبود کارایی داروها با استفاده از نانوذرات صرف خواهد شد تا این فناوری را یک گام به سمت تجاری‌سازی نزدیک‌تر کند.

۱۶۶ محققی که توسط شورای تحقیقات اروپا (ERC) تامین مالی شده‌اند، موفق به دریافت کمک هزینه اثبات مفهوم شده‌اند. ارزش هر حمایت مالی ۱۵۰۰۰۰ یورو بوده، که این حمایت مالی به آن ها کمک خواهد کرد که فاصله بین نتایج تحقیقات پیشگامانه خود و مراحل اولیه تجاری‌سازی آن را پر کنند. کمک‌های مالی بخشی از برنامه تحقیقاتی و نوآوری اتحادیه اروپا، Horizon است.

دریافت کنندگان کمک هزینه ERC از این بودجه اثبات مفهوم (PoC) به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، به‌عنوان مثال برای تأیید قابلیت عملی مفاهیم علمی، کشف فرصت‌های تجاری یا تهیه درخواست‌های ثبت اختراع از این بودجه‌ها استفاده خواهد شد. این دور از بودجه پروژه‌ها، در طیف وسیعی از زمینه‌ها به کار گرفته خواهد شد، به‌عنوان مثال استفاده از قدرت نانوحباب‌ها برای دستیابی به تصفیه پایدارتر فاضلاب یکی از پروژه‌هایی است که از این بودجه بهره‌مند می‌شود. در پروژه دیگری، راهی برای کمک به پزشکان برای خواندن و تجزیه و تحلیل DNA در زمان واقعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در دانشگاه وارویک، پروفسور سباستین پریر از گروه شیمی و دانشکده پزشکی وارویک ۱۵۰۰۰۰ یورو برای پروژه DELIBRUSH دریافت کرده است. این پروژه به پتانسیل استفاده از خانواده جدیدی از نانوذرات در بهبود کارایی داروهای دارویی خواهد پرداخت.

نانوساختارها در سال‌های اخیر به‌عنوان بازیگران کلیدی در پزشکی مدرن ظاهر شده‌اند، به دلیل مزایای متعددی که به‌عنوان بردارهای دارورسانی نسبت به سیستم‌های تحویل مرسوم به کار می‌روند، با کاربردهایی از عوامل کنتراست در تصویربرداری پزشکی گرفته تا حامل‌های انتقال ژن تا سلول‌های فردی قابل استفاده هستند. به طور خاص، محققان این پروژه به دنبال استفاده از نانوذرات، چگونگی موثرتر کردن داروها با این نانوذرات و مطالعه برای داشتن درک عمیق از تعامل نانوذرات با سلول‌ها و سمیت یا غلظت بهینه آن‌ها هستند. این پروژه استفاده از خانواده جدیدی از نانوذرات را بررسی خواهد کرد که تحویل کارآمد داروها را برای بهبود کارایی و کاهش عوارض جانبی آن‌ها امکان پذیر می‌کند.

پروفسور پریر گفت: «این صندوق اثبات مفهوم پشتیبانی برای ایجاد پل بین تحقیقات بنیادی ما و کاربردهای مواد ما برای تحویل دارو فراهم می‌کند. این نتایج ما را قادر می‌سازد هم داده‌ها و هم تحقیقات بازار را برای کشف کاربردهای آینده نانومواد به دست آوریم.»

پروفسور ماریا لپتین، رئیس شورای تحقیقات اروپا، گفت: «شگفت‌انگیز است که می بینیم تحقیقات مرزی ظرفیت تولید محصولاتی را دارد که می توانند به سرعت عملی شوند. فراموش نکنیم که هیچ تحقیق کاربردی بدون تحقیقات پایه‌ای وجود ندارد.»