عرضه کفش‌هایی که با الاستومر تقویت‌شده با نانو تولید شده‌اند

گروه مواد پیشرفته ورسارین (Versarien) از همکاری با شرکت فلاکس فوتویر (Flux Footwear) در آمریکا برای تامین الاستومرهای تقویت‌شده با گرافن خبر داد، الاستومرهایی که برای مدل بهبود یافته کفش Adapt استفاده خواهد شد. این الاستومرها در یک مدل بهبود یافته از کفش‌های مدل “Adapt” مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این فناوری الاستومر توسط تیم‌های فناوری داخلی ورسارین در دانشگاه منچستر و دانشگاه کمبریج به عنوان بخشی از پروژه GSCALE توسعه یافته است و دارای پتانسیل‌های زیادی برای کاربردهای الاستومری متعدد است.

بر اساس این قرارداد همکاری مشترک با فلاکس فوتویر، این شرکت در یکی از مدل‌های کفش ورزشی «Adapt» از فناوری گرافنی شرکت ورسارین بهره‌خواهد برد، فناوری که به دنبال تحقیقات و آزمایش‌هایی برای بهبود زیره لاستیکی، بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی کفش، به دست آمده است.

فلاکس فوتویر مدل AdaptMid را در پاییز و زمستان ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد. نیل ریکتز، مدیر اجرایی ورسارین، گفت: «با توجه به اینکه محصولات بیشتری با استفاده از فناوری فلاکس فوتویر به بازار می‌آیند، اکنون در داخل شرکت همت مضاعفی به سمت تجاری‌سازی محصولات وجود دارد.»

شرکت ورسارین مدت‌هاست در حال تولید محصولات بافته شده با گرافن است و در این مسیر، قراردادهای مختلفی را به امضا رسانده است که از توافق‌نامه توسعه محصول با وزارت دفاع گرفته تا ماسک‌های صورت، از جمله فعالیت‌های ورسارین بوده است.

این شرکت در مرحله بعد فعالیت‌های خود، طیف وسیعی از کالاهای ورزشی را در دستور کار تولید قرار داده است. اولین لباس‌های تولید شده با گرافن قرار است در این ماه تحویل مشتریان داده شوند. ورسارین با وام ۵ میلیون پوندی بنیاد نوآوری بریتانیا اقدام به توسعه فناوری منسوجات پیشرفته کرده و در سراسر دوران شیوع بیماری کرونا در حال کار روی منسوجات پیشرفته بوده است.

سال گذشته، شرکت ورسارین موفق به دریافت وام ۵ میلیون پوندی از بنیاد نوآوری‌ بریتانیا شد. بنیاد نوآوری بریتانیا طی سه سال گذشته با اختصاص بودجه‌ای برای شرکت ورسارین از تولید گرافن در این شرکت حمایت کرده است. اختصاص این وام که در ابتدای جولای ۲۰۲۰ انجام شده، قرار است در تسهیل تولید مقادیر کافی گرافن توسط شرکت ورسارین به‌کار گرفته شود. وام‌های نوآوری که برای پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط بریتانیا اختصاص داده می‌شود، به‌دنبال توسعه محصولات، فرایندها یا خدمات جدید بهبود یافته است و همچنین پروژه‌های تحقیق و توسعه که در مراحل آخر کار خود هستند و هنوز به مقیاس تجاری‌سازی نرسیده‌اند، از این وام‌ها بهره‌مند می‌شوند.