همکاری برای توسعه بتن‌های غنی شده با گرافن

به گفته مدیرعامل شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) این شرکت در حال اجرای طرح عرضه محصول به بازار است تا با استفاده از این راهبرد به تامین کننده پیشرو سیمان و راه حل‌های بتن غنی شده با گرافن در جهان تبدیل شود. در این مسیر شرکت مایر ریسورسز (Mayur Resources) در موقعیت ایده‌آلی برای کمک به این شرکت در افزایش سهم در بازار آسیا و اقیانوسیه قرار دارد.

برای نیل به این هدف، شرکت فرست‌گرافن قرارداد همکاری با شرکت مایر ریسورسز امضا کرده تا در قالب این قرارداد بتواند از پتانسیل‌های شرکت مایر ریسورسز برای توسعه محصولات سیمانی کم کربن استفاده کند. قرار است مواد افزودنی گرافنی PureGRAPH برای توسعه بهتر بتن‌ها استفاده شود.

این توافق گام رو به جلو دیگری برای شرکت فرست‌گرافن به منظور کمک به صنایع سیمان و بتن در دستیابی به کاهش ۲۵ درصدی انتشار کربن است.

در حال حاضر، این بخش حدود ۸ درصد از انتشار کربن جهانی را به خود اختصاص می‌دهد و افزودنی‌های کلینکر مورد استفاده برای تقویت سیمان و بتن مقصر اصلی آن هستند.

این قرارداد سه سال تبادل دانش از طریق همکاری تحقیقاتی و توسعه‌ای بین دو شرکت را شامل می‌شود. مایکل بل، مدیر عامل فرست گرافن گفت: «توافق با شرکت مایر ریسورسز شریک راهبردی مهم دیگری را به مجموعه همکاران جهانی فرست گرافن اضافه می‌کند که به دنبال کمک به صنایع سیمان و بتن برای دستیابی به اهداف کاهش کربن هستند.»

هر یک از طرفین با هزینه خود به توسعه دانش علمی و صنعتی کمک می‌کند، فرست‌گرافن دسترسی به طیف محصولات PureGRAPH®، فرمولاسیون و فناوری‌های مرتبط را فراهم می‌کند. در آن سو، شرکت مایر ریسورسز مسئولیت تولید و عرضه نمونه‌های کلینکر سیمان و سایر مواد مشابه، مشاوره در مورد بهینه‌سازی مواد سیمانی و آزمایشات گسترده آزمایشگاهی را بر عهده خواهد گرفت.

هدف از این همکاری استفاده از افزودنی‌های جدید در فناوری سیمان برای افزایش عملکرد و کاهش انتشار کربن از محصول نهایی است. پاپوآ گینه نو، استرالیا، و بازارهای سیمان آسیا-اقیانوسیه از جمله اهداف این برنامه همکاری مشترک است.

شرکت مایر ریسورسز در حال توسعه اولین پروژه آهک زنده، کلینکر و سیمان بدون کربن آسیا اقیانوسیه برای عرضه به بازار این مناطق است که هزینه بسیار کمتری نسبت به صادرکنندگان آسیایی دارد.

فرست‌گرافن دارای یک پلت فرم تولید قوی با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن گرافن در سال است. یکی دیگر از تمرکزهای کلیدی فرست گرافن، امکان کاهش انتشار CO2 از صنعت سیمان و بتن است.