دریافت تاییدیه برای راه‌اندازی کارخانه تولید نانولوله‌کربنی

شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال (OCSiAl)، تامین‌کننده نانولوله‌های کربنی با خلوص بالا، برای تولید نانولوله کربنی و همچنین تاسیسات تحقیق و توسعه این خط تولید، از سوی مقامات کشور لوکزامبورگ تاییدیه دریافت کرده است.

انتظار می‌رود که این کارخانه مستقر در لوکزامبورگ ظرفیت تولید نانولوله‌های کربنی فعلی شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال را برای بازار کامپوزیت‌های اروپا به شدت افزایش دهد.

تاییدیه این تولیدکننده نانولوله‌کربنی توسط مقامات لوکزامبورگ برای راه‌اندازی یک کارخانه تولید نانولوله‌کربنی، همراه با یک مرکز تحقیق و توسعه (R&D) صادر شده است. این کارخانه قرار است در سال ۲۰۲۵ تولید خود را آغاز کند. راه‌اندازی این کارخانه برای شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ال به‌عنوان تامین‌کننده مواد نانولوله کربنی یک مزیت رقابتی محسوب شده و همچنین موجب افزایش دسترسی بسیاری از کشورها به نانولوله‌های کربنی برای استفاده در بازارهای مختلف نظیر کامپوزیت‌ها می‌شود، بازاری که حجم آن با نرخ بیش از ۴ درصد در حال رشد است.

کنستانتین نوتمن، مدیرعامل گروه او‌سی‌اس‌آی‌ال می‌گوید: «این مرکز پیشرفته نانولوله‌های کربنی ما در لوکزامبورگ بین بلژیک، فرانسه و آلمان قرار خواهد گرفت و به ما امکان می‌دهد هزینه‌های لجستیکی خود را کاهش دهیم و با خودروسازان پیشرو، بزرگترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی و تولیدکنندگان پلیمر در سراسر اروپا همکاری نزدیک داشته باشیم.»

این تاسیسات جدید علاوه بر دفتر مرکزی او‌سی‌اس‌آی‌ال و سه مرکز توسعه نانولوله کربنی دیگر در لوکزامبورگ خواهد بود که با ۱۵۰۰ شرکت در بیش از ۵۰ کشور جهان کار می‌کند. این شرکت در حال سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه تأسیسات خود است که برای به حداقل رساندن استفاده از انرژی و منابع و همچنین محافظت از جمعیت و تنوع زیستی در محیط اطراف از هرگونه تأثیر منفی طراحی شده است. علاوه بر این، راه‌اندازی این کارخانه جدید، او‌سی‌اس‌آی‌ال را قادر می‌سازد تا پشتیبانی فنی خود را برای مشتریان بهبود بخشد، پروژه‌های مشترک را تسریع بخشد و تعداد کارمندان خود را تا ۳۰۰ نفر در بخش تحقیقات و تولید افزایش دهد.