برگزاری کارگاهی در حوزه انفورماتیک مواد و نانوانفورماتیک

پنج شنبه ۱۹ اسفندماه، کارگاهی در حوزه انفورماتیک مواد و نانوانفرماتیک توسط پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند به‌صورت مجازی در این رویداد حضور داشته باشند.

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو کارگاهی با عنوان Nanoinformatics: The way forward برگزار می‌کند. موضوع محوری مجموعه سخنرانی‌های این کارگاه بر روی ایده‌ها و ابزارهای قابل استفاده در انفورماتیک مواد و نانوانفرماتیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های انفورماتیک مواد تمرکز دارد. در این زمینه، تمرکز سخنرانی‌ها بر روی معرفی قلمرو پیشرفته‌ و جدیدی ازکاربردهای عملی روش‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در علم نانو و فیزیک ماده چگال است.

در مجموعه سخنرانی‌های این کارگاه در ابتدا به اختصار به کاربردهای عملی یادگیری ماشین در حل مسایل فیزیک ماده چگال و نانو مواد پرداخته می‌شود. درادامه به نقش استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی برای حل مشکل داده‌های از دست رفته و مخرب که جایگاه بسیار مهمی در نانو انفورماتیک دارند اشاره خواهد شد و راه‌حل‌هایی برای غلبه بر مشکلات استفاده از روش‌های علم داده ویادگیری ماشین برای استفاده در حوزه نانوانفورماتیک ارایه خواهد شد. در پایان پایگاه‌های داده قابل استفاده در حوزه نانو انفورماتیک و کاستی‌ها و مشکلات این پایگاه‌ها معرفی می‌شوند.

برای ثبت‌نام اینجا را ببینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر این فایل را دانلود کنید.