جذب سرمایه برای توسعه بازارهای بین‌المللی محصولات نانوالکترونیک

پاراگراف ۴۵ میلیون پوند برای افزایش فروش لوازم الکترونیکی مبتنی بر گرافن بودجه جمع‌آوری می‌کند. این سرمایه جدید قرار است برای توسعه بازارهای بین‌المللی پاراگراف هزینه شود.

شرکت پاراگراف در کمبریج، ۶۰ میلیون دلار (۴۵ میلیون پوند) را در سری جدید جذب سرمایه، جمع‌آوری کرده است، این جذب سرمایه به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری نیوساینس ونچرز (New Science Ventures) انجام شده است.

پاراگراف از این بودجه برای افزایش رشد بین‌المللی خود با افزایش فروش در بازارهای بریتانیا، آمریکا، اتحادیه اروپا و آسیا استفاده خواهد کرد.

این شرکت در زمینه الکترونیک مبتنی بر گرافن تخصص دارد، ماده‌ای با قابلیت‌های بسیار امیدوارکننده که می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیلیکون در دستگاه‌های الکترونیکی باشد.

گرافن به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد به عنوان یک ماده شگفت‌انگیز توصیف شده است. این یک ماده بسیار رسانا بوده و استحکام و انعطاف‌پذیری را متعادل می‌کند و قادر به مقاومت در برابر جریان بالای الکتریسیته است.

محصولات اولیه پاراگراف، محدوده حسگرهای اثر هال گرافن بود که در طیف وسیعی از صنایع در سراسر جهان، از هوافضا گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی و محاسبات کوانتومی استفاده می‌شوند.

دکتر سیمون توماس، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پاراگراف گفت: «میل فزاینده ما برای بهبود مستمر عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی همراه با ضرورت کاهش مصرف برق، نیاز به فناوری‌های جدید را می‌طلبد. ما مفتخریم که در پاراگراف پیشرو هستیم و گرافن را از طریق اولین محصولات خود وارد زنجیره تامین محصولات الکترونیکی می‌کنیم و اجازه می‌دهیم از خواص و مزایای تحول‌آفرین این فناوری در صنعت الکترونیک استفاده شود.»

سومو سوبرامانیام، از شرکت سرمایه‌گذاری نیوساینس ونچرز گفت: «توسعه و تولید حسگرها و دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر گرافن در مقیاس صنعتی، چالش بزرگی برای صنعت بوده است. پاراگراف با این چالش روبرو شده و محصولات تجاری را با بهبودهای بزرگ در عملکرد محصول ارائه می‌کند. ما خوشحالیم که این تامین مالی را رهبری می‌کنیم و به سایمون و تیم پاراگراف در ایجاد شرکتی با تمرکز بر رفع برخی از بزرگترین نیازهای امروزی می‌پیوندیم.»