همکاری مشترک برای توسعه باتری‌های حاوی گرافن در استرالیا

گروه تولید گرافن استرالیا (GMG از توافق‌ انجام شده با شرکت وود (Wood) خبر داد، که روی همکاری در پروژه‌های بزرگ توسعه و تولید گرافن تمرکز دارد. قرار است این دو شرکت برای توسعه باتری‌های حاوی گرافن همکاری کنند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط گروه تولید گرافن استرالیا، این همکاری مشترک یک تفاهم‌نامه تعهد غیر الزام‌آور با هدف پیشبرد پروژه‌های توسعه و تولید گرافن است.

وود از گروه تولید گرافن استرالیا در مقیاس‌بندی و خودکارسازی فرآیند تبدیل گاز طبیعی به گرافن پشتیبانی می‌کند. قصد طرفین این است که وود به پیمانکار مهندسی، طراحی و ساخت گروه تولید گرافن استرالیا برای تامین نیازهای نزدیک و بلندمدت این شرکت تبدیل شود تا تاسیسات تولید گرافن گروه تولید گرافن استرالیا در داخل و خارج از این کشور را توسعه دهد.

گرافن یکی از هسته‌های اصلی کسب و کار گروه تولید گرافن استرالیا بوده و از آن در تولید باتری یون آلومینیوم گرافن که در دانشگاه کوئینزلند توسعه یافته، استفاده شده است. در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، گروه تولید گرافن استرالیا فرآیند تولید گرافن اختصاصی خود را برای تولید گرافن از گاز طبیعی (یعنی متان) توسعه داد و اثبات کرد. این فرآیند می‌تواند گرافن با کیفیت بالا و مقیاس‌پذیر را تولید ‌کند که برای استفاده در کاربردهای فناوری تمیز، از جمله باتری‌های G+AI مناسب باشد. هماهنگی گروه تولید گرافن استرالیا با وود برای پشتیبانی از افزایش مقیاس تولید و اتوماسیون فرآیند تولید گرافن برای برآورده کردن نیازهای تامین گرافن در بخش باتری G+AI گروه تولید گرافن استرالیا است.

توافق‌نامه‌ای برای طراحی و تحویل کارخانه‌ تولید باتری G+AI با شرکت بوش امضا شد. گروه تولید گرافن استرالیا و شرکت وود با همکاری بوش برای ایجاد یک فرآیند تولید همسو  همکاری خواهد کرد، فرآیندی که از تولید گرافن تا محصولات نهایی باتری G+AI در این کارخانه ادامه خواهد داشت.

کریگ نیکول، مدیرعامل گروه تولید گرافن استرالیا، اظهار داشت: «ما مفتخر و هیجان‌زده هستیم که با وود همکاری می‌کنیم که یک شرکت مهندسی بزرگ و پیشرو در جهان است که تمرکز قابل توجهی روی انتقال انرژی دارد. همانطور که به سهامداران خود گفته‌ایم، یکی از فعالیت‌های کلیدی فعلی ما تعامل با مشتری و شرکای صنعتی برای توسعه باتری G+AI است و این نمونه دیگری از پیشرفت در این مسیر است. به موازات آن، ما همچنین در حال توسعه بیشتر ظرفیت باتری و مهندسی مواد گرافنی خود از طریق یک برنامه همکاری مشترک هستیم. مشارکتی که با بوش اغاز شده است، یکی از این برنامه‌های همکاری مشترک است. چنین همکاری گام مهم دیگری به سوی نیل به هدف گروه تولید گرافن استرالیا برای تبدیل شدن به یک تامین‌کننده بزرگ جهانی باتری‌های G+AI است، زیرا ما همچنان به کاهش ریسک مقیاس تجاری این فناوری ادامه می‌دهیم.»