ارائه خدمات توسعه و تولید نانوذرات لیپیدی به بخش دارو و درمان

یکی از شرکت‌های بلژیکی فعال در حوزه نانوذرات لیپیدی، به تازگی خدمات جدیدی برای شرکت‌های توسعه‌دهنده دارو و واکسن ارائه کرده است. شرکت ای‌دِآر‌ان‌ای منیوفکچرینگ به مشتریان خود امکان استفاده از فناوری نانوذرات لیپیدی برای رهایش هدفمند RNA را فراهم می‌کند.

شرکت ای‌دِآر‌ان‌ای منیوفکچرینگ (eTheRNA Manufacturing) یکی از زیرمجموعه‌های گروه بلژیکی ای‌دِآر‌ان‌ای، یک سرویس توسعه و تولید فرمولاسیون نانوذرات لیپیدی (LNP) جدید را برای حمایت از تحقیقات پیش بالینی درمان‌ها و واکسن‌های مبتنی بر RNA عرضه می‌کند.

به گفته  برنارد ساگارت مدیر ارشد اجرایی و تولید در شرکت ای‌دِآر‌ان‌ای منیوفکچرینگ، این سرویس جدید LNP از کتابخانه‌های لیپیدی و فرمولاسیون اختصاصی ای‌دِآر‌ای‌ای برای تسهیل تحویل هدفمند استفاده می‌کند. او می‌افزاید که سرویس جدید LNP، همراه با تخصص تیم تحقیقاتی این شرکت ابداع شده است تا به مشتریان اجازه دهد تا تحویل محصولات RNA خود را به حداکثر برسانند.

پلتفرم‌های فرمولاسیون LNP ساخت ای‌دِآر‌ان‌ای طبق گزارش‌ها از طیف وسیعی از فناوری‌های اختلاط mRNA و لیپید استفاده می‌کند و جایگزین‌های متفاوتی را برای فرمولاسیون LNP به بازار ارائه می‌دهد. این فناوری به موازات بهینه‌سازی فرآیند تولید برای کمک بیشتر به مشتریان در برنامه‌های توسعه محصول RNA آنها طراحی و عرضه شده است.

ساگارت می‌گوید: «همه‌گیری کووید۱۹، توسعه سریع و تأیید نسل اول واکسن‌های RNA کووید-۱۹ را تسهیل کرده است، که باعث شده گروهی از افراد برخی از پیچیدگی‌های توسعه این روش درمانی یا واکسن مبتنی بر RNA را دست کم بگیرند. توسعه داروهای مؤثر و ایمن مبتنی بر RNA مستلزم مجموعه‌ای از مهارت‌ها و منابع منحصربه‌فرد است تا به طور همزمان هم ماده دارویی فعال و هم فرمولاسیون صحیح مورد نیاز برای محصول دارویی را پیش ببرند. ما از طریق تمرکز طولانی مدت بر تولید و تحویل RNA و فناوری‌های اختصاصی مرتبط، کتابخانه‌هایی از لیپیدهای سفارشی را مهندسی کرده‌ایم که به تیم فرمولاسیون LNP ما امکان می‌دهد مناسب‌ترین LNP را برای کاربرد mRNA شما را طراحی کند.»

شرکت ای‌دِآر‌ان‌ای، یک شرکت در مرحله بالینی و در حال توسعه فناوری ایمنی درمانی mRNA برای درمان سرطان و بیماری‌های عفونی است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و هدف آن تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو در جهان در زمینه RNA است.