همکاری برای استفاده از فناوری پردازش اتمی مستقیم در فضا

با همکاری ناسا و یک شرکت دانمارکی، قرار است دستگاهی برای انجام پردازش اتمی مستقیم در فضا در اختیار ناسا قرار گیرد.

شرکت آتلانت تری‌دی نانوسیستمز (ATLANT 3D Nanosystems) از همکاری خود با شرکت ای‌اس‌ای‌بیک (ESA BIC) برای پیشبرد بیشتر توسعه سیستم‌های ATLANT 3D Nanofabricator 0G، خبر داد. این دستگاه اولین سیستم R و D با گرانش صفر است که امکان نوشتن مستقیم لایه اتمی انتخابی را فراهم می‌کند. این فناوری قرار است در اختیار ناسا قرار داده شود.

آتلانت تری‌دی با هدف رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در ماموریت‌های آتی، یک Nanofabricator 0G دارای گواهی فضایی را توسعه خواهد داد. این دستگاه دارای قابلیت‌های کامل سیستم Nanofabricator Lite خواهد بود که امکان آزمایش و توسعه بیشتر مواد الکترونیکی را فراهم کرده و همچنین آزمایش روی نمونه‌ اولیه دستگاه‌های میکرو و نانویی نیز با این فناوری امکان‌پذیر است. این امر به محققان برای تحقیقات روی مواد و دستگاه‌ها در فضا کمک می‌کند.

این فناوری منحصربه‌فرد در نوع خود اولین دستگاه برای استفاده در فضا خواهد بود. همه چیز با خرید اولین سیستم ۰G ATLANT 3D توسط ناسا آغاز شد و به شرکت آتلانت تری‌دی اجازه داد فناوری‌های جدید منحصر به فردی را در اختیار ناسا قرار داد که به این سازمان امکان می‌دهد تا از فناوری پردازش اتمی مستقیم منطقه انتخابی ریز راکتور (uSADALP) در فضا بهره‌مند شود.

آتلانت تری‌دی یک شرکت نوپای دانمارکی است که در حال توسعه فناوری پایه‌ای متفاوت و خلاقانه در بستر میکرو و نانوساخت است. آتلانت تری‌دی توسعه‌دهنده فناوری با کارایی بالا است که تولید پیشرفته اتمی و دقیق نسل بعدی مواد و لوازم الکترونیکی پیشرفته را ممکن می‌سازد.

تیم آتلانت تری‌دی بسیار پویا، بین‌المللی و چند رشته‌ای است که متشکل از ۱۵ کارآفرین، مهندس و دانشمند با تجربه است. ATLANT 3D با دانشگاه‌های برجسته اروپایی مانند SAS، DTU، FAU، TNO، SUPSI و شرکای صنعتی مانند Merck، ST Microelectronics، Prima Industrie و SEMPA همکاری می‌کند.